عضو حقوقدان شورای نگهبان، سخنان اخیر رییس مجلس شورای اسلامی را نشان دهنده این دانست که جمهوری اسلامی درباره اجرای دقیق مفاد برجام کوتاه نخواهد آمد.
کد خبر: ۲۶۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹ 22 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، عباسعلی کدخدایی در مطلبی که در کانال تلگرامی خود با عنوان 'برجام آینده' منتشر کرد، آورده است: موافقت نامه موسوم به برجام با همه انتقادات و مخالفت ها سرانجام به تصویب رسید و از لحاظ حقوقی باید به اجرا درآید.
وی در ادامه این مطلب می افزاید: فارغ از استدلال های مخالفان و موافقان برجام با توجه به سرعت در تصویب، این امید وجود داشت تا در مرحله اجرا حداقل برخی از اشکالات محتوایی بر طرف گردد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: برجام اما در یک سالگی، آن گونه که موافقان پیش بینی می کردند نتیجه بخش نبود و به همین دلیل از مدت ها قبل از سوی برخی مقامات، بد عهدی آمریکا و دولت های غربی مورد اعتراض واقع می شد.
وی در این مطلب نگاشته است: موضع اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی و مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری و برخی از مقامات دولت در این راستا می تواند ارزیابی شود که جمهوری اسلامی ایران در مرحله اجرا به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و به کمتر از اجرای دقیق مفاد برجام رضایت نخواهد داد و اصولا هرگونه زیاده خواهی را قابل مذاکره نیز نمی داند.
سخنگوی شورای نگهبان آورده است: این موضعی است که چندی قبل نیز رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام بیان داشتند. اینکه ما وفای به عهد خواهیم کرد اما در صورت بد عهدی طرف مقابل واکنش جدی خواهد بود.
وی خاطرنشان می کند: هم چنین مواضع آمریکا و غربی ها از بعد از پذیرش برجام، که در نقض عهد سابقه ای طولانی دارند، نشان از درستی مواضع مقام معظم رهبری داشته که از ابتدا به بد عهدی و پیمان شکنی آنها اشاره می نمودند.
کدخدایی آورده است: مواضع و اقدامات اخیر مقامات آمریکایی، مصوبات مغایر با برجام در مجلسین آمریکا و مانع تراشی بر سر راه آزاد سازی تجارت و سرمایه گذاری با ایران از جمله نشانه های این بدعهدی است.
وی می افزاید: از این رو جا دارد از مواضع درست اخیر مقامات جمهوری اسلامی ایران حمایت شود و استمرار آن از سوی همه مقامات و قوای کشور مطالبه گردد تا طرف غربی سر عقل آمده و دست از بهانه جویی بردارد و جهان نیز بداند آمریکا و غرب با زیاده خواهی نامشروع از اجرای تعهدات خود سر باز زده و مانع رشد و پیشرفت کشورها می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار