محمدباقر خانی روز سه شنبه در بازدید از دو خانواده دارای معلول و بیمار سرطانی در ملکان افزود: تلاش می شود زمینه اشتغال معتادانی که اعتیاد را ترک و به آغوش خانواده باز می گردند از طرف این اداره فراهم گردد.
کد خبر: ۲۶۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ 19 July 2016
به گزارش تابناک تبریز، محمدباقر خانی روز سه شنبه در بازدید از دو خانواده دارای معلول و بیمار سرطانی در ملکان افزود: تلاش می شود زمینه اشتغال معتادانی که اعتیاد را ترک و به آغوش خانواده باز می گردند از طرف این اداره فراهم گردد.
وی در ادامه بر مناسب سازی محیط های اجتماعی جهت زندگی و تردد معلولین تاکید و خواستار اهتمام ویژه دستگاههای دولتی بویژه شهرداری در این خصوص شد.
رئیس اداره بهزیستی ملکان نیز به فعالیت بخش مشارکتهای مردمی جهت جلب مشارکتهای مردمی و خیرین اشاره کرد و گفت: در این راستا  بخش مشارکتهای مردمی ، کمکهای نقدی و غیرنقدی و خدماتی جلب شده را در اختیار مددجویان قرار می دهد.
خیریان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 3600 مددجو زیر پوشش خدمات اداره بهزیستی ملکان قرار دارند افزود: از این تعداد 2500 مددجو در بخش توانبخشی و 1100 مددجو در بخش امور اجتماعی قرار دارند.
وی افزود: تعداد 36 تن امدادبگیر و 386 مستمری بگیر در بخش امور اجتماعی و همچنین 468 تن مستمری بگیر در بخش توانبخش اداره بهزیستی ملکان وجود دارد.
خیریان به تسهیلات بانکی ارائه شده به مددجویان اداره بهزیستی ملکان نیز اشاره کرد و افزود: اعطای وام اشتغال زایی و وام کم بهره و بلاعوض جهت تهیه مسکن از جمله تسهیلات این اداره جهت مددجویان تحت پوشش می باشد.
وی از برگزاری کلاس های مشاوره ای در حوزه های مختلف اجتماعی در اداره بهزیستی ملکان نیز خبر داد و اظهار کرد:در امور پیشگیری توجه ویژه ای به مشاوره در بخش های ژنتیک،غربالگری،بینایی،شنوایی و سایر معلولیت ها می شود و همچنین کارگاههای آموزشی ازدواج و مشاوره های شغلی در این اداره برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :