کاظم زاده در نطق میان دستور مجلس:
نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس با بیان اینکه استان ایلام در جایگاه دوم و سوم منابع نفت و گاز کشور است، گفت: با وجود اینکه ۹۰ درصد نفت منطقه غرب کشور از شهرستان دهلران برداشت می شود چرا دفتر شرکت ملی نفت و گاز غرب نباید در دهلران باشد؟ چرا نباید از نیروهای بومی استفاده شود.
کد خبر: ۲۶۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 19 July 2016
نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس با بیان اینکه استان ایلام در جایگاه دوم و سوم منابع نفت و گاز کشور است، گفت: با وجود اینکه ۹۰ درصد نفت منطقه غرب کشور از شهرستان دهلران برداشت می شود چرا دفتر شرکت ملی نفت و گاز غرب نباید در دهلران باشد؟ چرا نباید از نیروهای بومی استفاده شود.


به گزارش تابناک ایلام
؛ شادمهر کاظم زاده در نشست علنی امروز یکشنبه (27 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود افزود: سهم استان ایلام و نقش بی بدیلی که مردمان شریف شهرستان های دهلران و آبادانان در دفاع مقدس داشتند بر کسی پوشیده نیست و اما امروز بیکاری و مشکلات اقتصادی مهمترین دغدغه این مردم بزرگ است و از همه دولتمردان حقوق ویژه خویش را طلب دارم و انتظار دارم مطابق اصل 48 قانون اساسی در بهره برداری از منابع طبیعی تبعیض در کار نباشد و فراخور نیازها و استعداد امکانات لازم را در دسترس قرار گیرد.

نماینده حوزه انتخابیه دهلران در مجلس شورای اسلامی، خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: آقای روحانی! استان ایلام در جایگاه دوم و سوم منابع نفت و گاز کشور قرار دارد اما به راستی چقدر سرمایه گذاری شده است؟ این مردم شریف زمانی که سخاوتمندانه جان و مال خود را تقدیم کیان ایران اسلامی کردند می دانستند در سایر نقاط کشور دولت مستقیما در صنایع بالادستی نفت و گاز سرمایه گذاری می کنند اما امروز سال ها می گذرد جوانان غیور حوزه انتخابیه اینجانب چشم به راه شروع و فعالیت های نفتی و پتروشیمی و پالایشگاه و سیمان دهلران هستند و منتظر حمایت دولت می باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در تذکری به وزیر نفت، تصریح کرد: با وجود اینکه 90 درصد نفت منطقه غرب کشور از شهرستان دهلران برداشت می شود چرا دفتر شرکت ملی نفت و گاز غرب نباید در دهلران باشد؟ چرا نباید از نیروهای بومی استفاده شود.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: 17 سال از طرح پمپاژ شیخ مکان برای آبیاری تنها هزار هکتار می گذرد سد آبدانان منتظر مساعدت شما است؛ 50 هزار هکتار زمین های دشت عباس کانل کشی و آبیاری این زمین ها علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری منتظر اقدامات سریع وزارت جهاد کشاورزی است.

کاظم زاده در تذکری به وزیر نیرو افزود: مردم شهرستان می خواهند بدانند چرا از نیروهای بومی در سد و نیروگاه استفاده نمی شود و منتظر حمایت شما برای تامین آب حداقل 2 هزار هکتار می باشند از سویی دیگر مردم این شهرستان ها منتظر تامین آب شرب  آب کشاروزی از افتتاح و شروع فعالیت سد سیکان هستند همچنین مردم دهلران و آبدانان منتظر تامین آب شرب هستند.

نماینده حوزه انتخابیه دهلران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا مردم بخش مورموری هرساله در تابستان و گرمای طاقت فرسا باید مشکل قطع برق داشته باشند.

وی افزود: آقای رحمانی فضلی حداقل انتظار مردم شریف دشت عباس با حدود 40 روستا، استقرار بخشداری دشت عباس است همچنین از وزیر بهداشت نیز انتظار داریم حمایت های لازم در تامین تجهیزات پزشکی و امکانات در منطقه هستند.

کاظم زاده تاکید کرد: وزیر آموزش و پرورش فرهنگیان منتظر پاداش پایان خدمت خود هستند و از وزیر راه و شهرسازی نیز درخواست دارند به راه ایلام - دره شهر، فرودگاه آبدانان و مسیر چهارخطه دهلران و اندیمشک رسیدگی کنند./ف
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دهلرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
لعنت بر کرمانشاه و کرمانشاهی که حق مردم استان ایلام را میخورند. مردم ایلام نباید بذارند کرمانشاهیهایی که پدر استان ایلام را درآورده اند پاشون به ایلام بخوره. هر چی بدبختی ایلامه زیر سر همین کرمانشاه. شرکت نفت را گرفتن پالایشگاه نفت دهلران را به اسم پالایشگاه آناهیتا از دهلران گرفتن نماینده هاشونم همیشه به منطقه آزاد شدن مهران رای منفی میدن میخوان ببینن میشه اونم از ما بگیرن بدن به قصرشیرین! من از کرمانشاهی جماعت متنفرم
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
با دهلرانی موافقم. والله خداوکیلی مردم ایلام باید کرمانشاهی تو استان ایلام دیدن حالشو بگیرن. هر طرحی میخوان از مرکز بگیرن به اسم غرب امتیازشو میگیرن ولی بعدش فقط مال خودشون میشه! مثلا همین پالایشگاه آناهیتا که دوست دهلرانیمون به درستی بهش اشاره کرد نماینده هاشون اینو به اسم غرب کشور گرفتن. نمیگفتن میخوایم آمار بیکاری کرمانشاه رو بیاریم پایین موزیانه میگفتن فرصت اشتغالیه برا غرب کشور!!! حالا فردا احداث که شد ببینین اجازه میدن احدالناسی از غیر کرمانشاه پاش بخوره اونجا!! برید ببینید تو کارخانه سیمان و پتروشیمی و نیروگاهشون اجازه میدن یک نفر ایلامی اصا پاش به اونجا بخوره؟؟ والله خداوکیلی مردم ایلام اگه غیرت داشته باشن باید با تیپا این کرمانشاهیای آشغال رو از ایلام بندازن بیرون. میان اینجا دستمون تا آستین تو دهنشونه و راحت اینجا کار میکنن و تو نفت و گاز ما جولان میدن بعد لهجه و فرهنگ و عقب ماندگی ایلامم که در اصل خودشون مسببشن مسخره میکنن. لعنت بر هر چی کرمانشاهیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار