تابناک کهگیلویه وبویراحمد
یکی از باغبانان شهر سی سخت در باغ خود با لاشه ی یک توله خرس قهوه ای روبرو می شود که فورا ماموران محیط زیست را اطلاع می دهد.
کد خبر: ۲۶۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 19 July 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،یکی از باغبانان شهر سی سخت در باغ خود با لاشه ی یک توله خرس قهوه ای روبرو می شود که فورا ماموران محیط زیست را اطلاع داده و این ماموران هم پس از بررسی های اولیه ،لاشه خرس را جهت تعیین دلیل کشته شدن به محیط زیست انتقال می دهند.
گزارش ها حکایت از این دارد که این توله خرس در باغات ده کهنه در نزدیکی کوه پایه های کوه بیاره که در شهرستان دنا واقع شده است ،کشته شده است.
با پیگیری های خبرنگار تابناک کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با اسد الله هاشمی،مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تایید این خبر،محل شکار این توله خرس قهوه ای را باغات منطقه ده کهنه،نزدیک کوهپایه های  کوه بیاره واقع در شهر سی سخت اعلان کرد.
اسدالله هاشمی اظهار داشت:لاشه توله خرس قهوه ای بعد از مراحل کالبد شکافی توسط کارشناس اداره محیط زیست استان به این اداره انتقال داده شد و هنوز مدرکی مبنی بر  شکار این توله خرس قهوه ای به دست نیامده است.هاشمی در ادامه گفت:اگر مدرکی مبنی بر شکار این توله خرس باشد بعد از شناسایی شکارچیان غیر مجاز،مراحل قانونی آن طی خواهد شد.
تکمیلی:هاشمی با بیان اینکه منطقه مذکور خارج از مناطق حفاظت شده دنا قرار دارد افزود: مامورین لاشه خرس را که حدودا" 1 تا 1 و نیم سال سن داشت از نوع خرس قهوه ای و ماده بوده است را به آزمایشگاه این اداره کل انتقال می دهند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه متاسفانه خرس شکار شده است افزود:تحقیقات جهت شناسایی عامل و یا عاملان کشتار آن به صورت ویژه در دستور کار این اداره قرار گرفته است که به محض شناسایی اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان ضمن اشاره به اینکه تا کنون وجود هیچ گونه خرسی در منطقه شرونی گزارش نشده است گفت : هم مرز بودن منطقه حفاظت شده با منطقه شرونی که باغات کشاورزان سی سخت در آن قرارد داردا  این احتمال می رود که خرس برای خوردن میوه وارد باغات شده است.
لازم به توضیح است که بر اساس یک فرهنگ غلت در استان کهگیلویه وبویراحمد ، برخی قسمت های بدن جانوران وحشی به عنوان درمان امراض گاها ناشناخته و صعب العلاج معرفی می شود که البته در این سال ها با توجه به فرهنگ سازی های صورت گرفته و همچنین شدت در اعمال قانون در خصوص شکار حیوانات ، از کشتار وحوش بنابر چنین دلایلی کاسته شده است.
جریمه شکار خرس ۵۰۰ میلیون ریال اعلان گردیده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بهرام پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
سپاس از مطالب وخبرهاتون
شاهرخ حسین پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
کاش روزگاری بیاید که فرهنگ زیست محیطی مردم چنان ترقی کند که این جانوران زیبای بی آزار را به جای آسیب و شکار، حمایت کنند
تابناک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
واقعا ممنون گرم .دروبرسایت تابناک خصوصا اطلاع رسانی خبرهای استان .از دورترین نقاط خبرمیزارین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
نه زباست و نی بی آزار هر چند رازی به شکارشون نیستم ولی خوشم هم ازشون نمیاد اما گربه سانان را خیلی دوست دارم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار