مسؤول امور ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از 10 هزار ورزشکار زن به صورت حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای در استان اردبیل در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۲۶۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲ 17 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مریم سلطانی عصر امروز در همایش ورزشی بانوان در گرامیداشت هفته حجاب و عفاف در اردبیل اظهار کرد: هر چند بانوان در انجام فعالیت‌های ورزشی با برخی محدودیت‌ها روبه‌رو هستند اما در سال‌های اخیر با توجه جدی ورزش و جوانان استان اردبیل تلاش شده تا سالن‌ها و فضاهای ورزشی به شکل عادلانه در اختیار بانوان قرار گیرد تا آنها فعالیت‌های ورزشی را انجام دهند.

وی مشارکت 200 هزار نفر از بانوان به همراه اعضای خانواده‌هایشان را در همایش ورزش همگانی در طول سال یادآور شد و تصریح کرد: با آغاز فصل فراغت جوانان در تابستان فعالیت‌های ورزشی به شکل گسترده و روزانه در سالن‌ها و میادین ورزشی در حال انجام است.

مسؤول امور ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در سه ماهه امسال ورزشکاران توانمند زن استان 82 مدال را کسب کردند به طوریکه در سال گذشته نیز تعداد مدال‌های کسب شده بیش از 172 مورد بوده است.

سلطانی به دعوت 24 ورزشکار زن اردبیلی به اردوی تیم ملی اشاره کرد و افزود: این دعوت در رشته‌های مختلف ورزشی از دوومیدانی گرفته تا ورزش‌های رزمی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در 37 رشته ورزشی، ورزشکاران استان اردبیل فعالیت می‌کنند، بیان کرد: جذابیتی که در رشته‌های ورزشی وجود دارد به ویژه رشته‌های همگانی و کوهنوردی، سبب شده تا ورزشکاران بتوانند در برنامه‌های تدارک دیده شده حضور پیدا کنند.

سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در مناسبت‌های مختلف شاهد برگزاری همایش‌های ورزش همگانی هستیم به طوریکه در بخش بانوان استان اردبیل رتبه دوم و سوم را در تجربه حضور بانوان شاهد و ناظر هستیم.

وی ادامه داد: در گرامیداشت هفته حجاب و عفاف برنامه‌های ورزشی از گل‌گشت خانواده گرفته تا مسابقات دوومیدانی، پیاده‌روی عمومی و رقابت‌های داخل سالن برگزار شده که این برنامه‌ها در 60 مورد برای بانوان اجرایی شده است.

مسؤول امور ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل عنوان کرد: هدف اصلی ایجاد نشاط در بین بانوان و افزایش تحرک آنها برای حضور در عرصه‌های اجتماعی و دور شدن از شرایط رکود در زندگی ماشینی است که قطعاً به ارتقا سلامت و توانمندی بانوان کمک می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار