رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: اولین کارخانه بزرگ تولید مس کاتدی کشور در قزوین با ظرفیت ۱۰ هزار تن در سال و اشتغالزایی ۴۰۰ نفر امسال آماده بهره برداری می شود.
کد خبر: ۲۶۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 15 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، علی پرزحمت روز پنجشنبه به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در جمع خبرنگاران رسانه های
گروهی استان در سالن کنفرانس اداره صنعت قزوین برگزار شد اظهارداشت: در سال اقتصاد مقاومتی در عمل به وظایف خود تلاش می کنیم تا ضمن رفع موانع تولید برای ایجاد اشتغال نیز گامی اساسی برداریم.

وی افزود: مشکلات تولید در گذشته ایجاد شده و تحریمها و رکود اقتصادی نیز به آن دامن زده و بخشی نیز با واگذاری های اشتباه و نیز انحراف در مسیر پرداخت تسهیلات زودبازده وضعیت نامساعدی برای صنعت ایجاد کرده که امروز دولت تدبیر و امید با عزم جدی در صدد است با شفافیت و بدون دادن آمارهای غلط برای رفع موانع تولید از آنچه دارد استفاده کند.

۷۵۰۰ واحد صنعتی در کشور نیازمند حمایت دولت

پرزحمت اظهارداشت: در سراسر کشور ۷۵۰۰ واحد صنعتی دچار مشکلاتی هستند که باید مورد حمایت دولت قرار گیرند
که در این میان سهم استان قزوین ۳۰۰ واحدتعیین شد که بارایزنی ۱۰۰ واحد دیگر نیز به این سهمیه اضافه شدتا بتوانیم با بسته های تشویقی زمینه رفع موانع از مسیر فعالیت صنعتگران را فراهم کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: صنایع کوچک با تعداد ۵۰ کارگر و متوسط با ۱۰۰ کارگر تعریف شده و امیدواریم با تزریق اعتبارات پیش بینی شده ضمن تامین سرمایه درگردش برای فعال شدن واحدها دغدغه تولید کمتر شود.

وی تصریح کرد: با راه اندازی سایت «بهین یاب» برای ساماندهی بهتر واحدهای دارای مشکل تاکنون ۱۴۵۰ واحد برای برخورداری از تسهیلات دولتی در این سایت ثبت نام کرده اند که ۵۵۰ واحد در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و ۸۰۰ واحد در بخش صنعت است.

۱۰۰ طرح در استان قزوین تسهیلات می گیرد

پرزحمت اظهارداشت: در استان قزوین ۹۰۵ طرح صنعتی در کارگروهها مطرح شده و پس از بررسی نهایی تعداد ۲۷۲ مورد نهایی و مقرر شده تا بانکها در مدت یک هفته تقاضا را بررسی و در مدت یک ماه نسبت به جواب قطعی و پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

وی گفت: از طرح های یاد شده تعداد ۷۲ طرح دربخش کشاورزی و ۲۰۰ طرح صنعتی است و در هفته اینده نیز ۱۵۰ طرح دیگر در دستور کارگروه قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اظهارداشت: برای حل مشکلات ناشی از رکود اقتصادی، فرسودگی تجهیزات، سوء مدیریت، بدهی و معوقات بانکی دولت بسته های حمایتی تعریف کرده تا واحدهای نیمه فعال نیز از این حالت خارج شده و به تولید برسند.

وی اضافه کرد: در این راستا به واحدهای کوچک یک میلیارد تومان، واحدهای متوسط دو میلیارد تومان، واحدهای با پیشرفت بالای ۶۰ درصد بیش از سه میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۸ درصد پرداخت می شود.

پرزحمت گفت:۸۰۰ میلیاردتومان نیز بعنوان یارانه تولید درکشور اختصاص یافته که پنج درصد سود تسهیلات بانکی را تامین خواهد کرد.

وی تصریح کرد: سهم استان قزوین در زمینه واحدهای صنعتی بالای ۶۰ درصد تعداد ۶۰ واحد است که این میزان را تا ۱۰۰ واحد افزایش داده ایم تا واحدهای بیشتری از این حمایت های دولتی استفاده کنند.

تسهیلات اعطایی به صنعت کنترل می شود

پرزحمت بیان کرد: برای این که اتفاقات سالهای گذشته تکرار نشود و تسهیلات بانکی در مسیر پیش بینی شده و در تولید بکار گرفته شود با کنترل دقیق آن ضمن استعلام از بیمه و دستگاههای خدمات رسان تلاش می کنیم تا اعتبارات برای تولید، اشتغال و رفع موانع واحدهای صنعتی بکار گرفته شود.

وی اضافه کرد: ۲۲ بانک خصوصی و دولتی برای پرداخت این تسهیلات با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین همکاری می‌کنند که بر اساس بخشنامه بانک مرکزی هر واحد صنعتی یا کشاورزی که معوقات بانکی و بدهکاری به بانک دارد و همچنین بدهی‌های مالیاتی، تأمین اجتماعی و چک برگشتی داشته باشد، می‌تواند از تسهیلات این طرح استفاده کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: ستاد تسهیل برای رسیدگی به وضعیت ۴۵۰ واحد جلسات تخصصی وکارشناسی تشکیل داده و با آسیب شناسی مشخص شده در حال حاضر ۵۲ درصد مشکلات واحدها مربوط به بانک ها، ۱۵ درصد تامین اجتماعی و ۱۰ درصد مالیات و بقیه در سایر بخشهاست.

۶۲۱ مصوبه برای حل مشکلات صنعتگران

پرزحمت اظهارداشت: بیش از ۶۲۱ مصوبه در ستاد تسهیل برای حل مشکلات تولیدکنندگان تصویب شده که خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد آنها اجرایی شده است و ۱۰ درصد مابقی مشکلات اجرایی دارد و باید در سطح ملی برطرف شود.

وی اضافه کرد: ۳۳ طرح ملی در حوزه اقتصاد مقاومتی در سطح کشور باید راه اندازی شود که دو طرح نیز سهم استان قزوین است.

افتتاح سه طرح صنعتی مهم با حضور معاون رئیس جمهور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: در سفر آتی دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور سه طرح مهم استان قزوین شامل یک کارخانه ورق گالوانیزه، شیشه دارو، ایربک خودرو به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

کارخانه مس طارم امسال به بهره برداری می رسد

پرزحمت در خصوص معادن استان نیز گفت: در استان قزوین ۱۸۰ معدن موجود است که ۱۰۰ واحد آن فعال است و ۴۵ معدن به مزایده گذاشته شده اما بدلیل قرار گرفتن معادن در نواحی صعب العبور هزینه زیادی دارد و مقرون به صرفه نیست.

وی اضافه کرد: اولین کارخانه مس توسط بخش خصوصی تا پایان امسال در استان راه اندازی می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: برای احداث این مجموعه بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و با افتتاح آن برای ۴۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

پرزحمت یادآورشد: کارخانه مس طارم سالانه ۱۰ هزار تن مس کاتدی تولید و به بازار عرضه خواهد کرد.

تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان

وی گفت:چهارشنبه هفته آینده تعداد ۴۰ نفر از صنعتگران، معدن کاران و صنوف نمونه استان درهمایش روز صنعت مورد تجلیل قرار می گیرند که دو نفر از صنعتگران و یک نفر از صنوف از برگزیدگان کشوری هستند.

پرزحمت در واکنش به سوالی در خصوص دریافت حقوق های نجومی با ارائه حکم کارگزینی خود اعلام کرد: ماهانه حدود 31 میلیون ریال دریافتی دارد که این حقوق با سایر مزایا بیشتر از 60 میلیون ریال نمی شود و کمترین حقوق دولتی را دریافت می کند.

وی گفت فیش حقوقی خود را نیز در اختیار خبرنگاران قرار می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار