معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان گفت: سالیان متمادی تصمیم سازی سیاست کیفری ، مجازات را به عنوان موثرترین عامل در مبارزه و پیشگیری از وقوع جرائم می دانستند اما رشد روز افزون ارتکاب جرائم و همچنین پدیدار شدن انواع بزه های اجتماعی در اشکال نو نشان داد اهرم جابرانه و مبارزه کیفر محور نه تنها ابزار موثر و کافی در پیشگیری از بزهکاری نمی‌باشد.
کد خبر: ۲۵۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 13 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علیرضا احمدی منش افزود: در برخی از جرائم مجرمین را به سمت روش های نوین در ارتکاب جرائم سوق می دهد . به همین خاطر سیاست قوه قضائیه در سالهای اخیر با تاسیس معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به سمت اقدامات علمی پیشگیرانه سوق پیدا کرده است.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: از بهترین روش ها در این مبحث توانمند سازی علی آحاد جامعه و از طریق آگاه سازی نسبت قوانین ، جرائم ، مجازاتها و آسیب های اجتماعی است. خانه و مدرسه به عنوان خاستگاه پرورش انسان سهم بی بدیلی در عرصه پیشگیری دارد.
 
وی اظهار کرد: از این جهت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان با ارائه دوره های آموزشی مدرسه محور اقدام به برگزاری دوره های طرح امید و مهارت های بیست گانه برای والدین و نیز ارائه آموزش های حقوقی برای دانش آموزان و اولیا مدارس کرده است.
 
احمدی منش تصریح کرد: برنامه های آموزشی معاونت محدود به حوزه مدرسه نشده بلکه در سال جدید در سطح مساجد، پادگانها ،ادارات و محلات با برگزاری دورهای ویژه گسترش می‌یابد.
 
این مقام مسئول استفاده از رسانه های دیداری و شنیداری از جمله صدا و سیما، جراید، شبکه های اجتماعی و بیلیبوردهای شهری را از بهترین ابزارهای انتقال پیام های پیشگیرانه دانست و عنوان کرد: در هفته قوه قضائیه  تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم به منظور همسوسازی اقدامات و دستگاه های مسئول در اجرای برنامه هایی پیشگیرانه، برگزاری نمایشگاه دست آوردهای معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، تولید کلیپ ها و تیزرها  تبلیغاتی جهت آموزش و پیشگیری از وقوع جرم، نصب بنرهای آموزش محور با بهره گیری از سخنان مقام معظم رهبری و پیام های حقوفی سطح شهر با حضور وکلا در مساجد پر جمعیت به منظور آموزش و توزیع تراکت های آموزشی در مساجد و مصلای جمعه را از مهمترین اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در هفته بزرگداشت قوه قضائیه بیان کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار