به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش اشتغال؛
تابناک رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت:با توجه به وجود کارخانه الومینیوم در استان مرکزی کارخانه صنایع پایین دستی مورد نیاز آلومینیوم با جذب سرمایه گذار در فراهان احداث می شود.
کد خبر: ۲۵۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵ 06 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، محمد حسینی رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار تابناک با اشاره به انجام سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان اظهار کرد: در اجرای انجام سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند نگاه بر این است که امروزه دولت در فضای خارج شدن از رکود و در بحث اشتغال به دنبال استغال زایی و توسعه صنعت است.

وی افزود: بر اساس پیشنهاداتی که در گذشته انجام شده بود گروهی به دنبال آن هستند که صنایع پایین دستی آلومینیوم را با توجه به وجود کارخانه آلومینیوم در استان مرکزی و تولید شمش آلومینیوم راه اندازی کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به مزایای پدید آمدن این واحدهای صنعتی گفت: چنانچه ما بتوانیم این مهم را در قالب یکسری کارخانه‌های تبدیلی محصولات آلومینیوم بگنجانیم از ارزش افزوده بالاتری برخوردار خواهیم بود.

حسینی خاطرنشان کرد: این سرمایه گزار با معرفی اینجانب از طرف استانداری به شهرستان فراهان به ما معرفی شد و برای ایجاد این واحد صنعتی تقاضاهایی داشت که مقبول واقع شدند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان با اشاره به تقاضاهای سرمایه گزار به منظور ایجاد و آغاز به کار این واحد صنعتی گفت: سرمایه گزار درخواست در اختیار داشتن حدود 250 هکتار زمین را داشتند که بعد از پیگیری‌های فرماندار و سایر مسئولان مربوطه زمینی با همان مساحت در روستای آهنگران با دریافت مبلغی وجه و فراهم شدن امکاناتی برای اهالی فراهان و روستای آهنگران به ایشان واگزار شد.

وی ادامه داد: از دیگر تقاضاهای این سرمایه گزار می‌توان به در اختیار قرار داشتن منبع آبی که در حدود 30 الی 40 لیتر در ثانیه آب داشته باشد، زمین مورد نظر در کنار محور اصلی قرار داشته باشد و زیرساخت‌های آن مانند برق فراهم شده باشد، است.

حسینی با اشاره به زمین انتخاب شده به منظور در اختیار قرار گرفتن برای سرمایه گزار واحد صنعتی آلومینیوم گفت: این زمین در حدود 250 هکتار است که یک حلقه قنات و 2 حلقه چاه در آن واقع شده است که در حال حاضر مقدار مصرف آب برداشت شده از این 2 چاه در حدود 35 لیتر در ثانیه است.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی بیان کرد: سعی داریم آغاز به کار این واحد صنعتی در سفر ریاست جمهور به استان یا در هفته دولت باشد زیرا این واحد صنعتی از اهمیت بالایی برخودار است که یک مجموعه از 10 الی 15 کارخانه مجزا ولی مرتبط به آلومینیوم است که هر کدام تولیدات و فرآورده‌های مخصوص به خود را دارند.

لازم به ذکر است که این سرمایه گزار قصد دارد قسمتی از سهام شرکت آلومینیوم استان مرکزی را خریداری کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عظيمي ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
با سلام خدمت مردم و نماينده زحمت كش آن خطه بزرگ پرور ، دوستان عزيز در منطقه فراهان شايد زدن كارخانجاتي ديگر جايي از اعراب داشته باشد ولي بدون ترديد كارخانه اي مادر در فرمهين بعلت نبود زير ساختهاي موجب از بين بردن سرمايه سرمايه گذار و افسردگي بيشتر مردم آن شهرستان خواهد شد خواهش مي كنم نسبت به مطالعه بيشتر براي توسعه صنعتي اقدام فرماييد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار