معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به نبود پشتوانه لازم جمعیت دانش آموزی، پنج مدرسه از فهرست پذیرش دانش آموزان جدید مدارس تیزهوشان استان برای سال تحصیلی 96 – 95 حذف شد و این مدارس در دو سال آینده به طور کامل تعطیل می شوند.
کد خبر: ۲۵۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 28 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:ناصر قجری افزود: بنا بر استانداردهای بین المللی، به ازای هر یکصد دانش آموز می توان 2.27 دانش آموز در مدارس تیزهوشان جذب کرد یعنی در ازای هر یکهزار دانش آموز ساکن در یک منطقه، می توان 22 یا 23 دانش آموز را روانه این مدارس کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: با توجه به پشتوانه جمعیت دانش آموزی در پایه ششم، در برخی نقاط استان تعداد ظرفیت مدارس تیزهوشان بیشتر از تعداد متقاضیان بود.

وی ادامه داد: نتیجه چنین وضعیتی این بود که دانش آموزان در این مناطق با حداقل نمره و در حالی که در درس ها دچار ضعف هستند به مدارس تیزهوشان راه می یافتند.

قجری گفت: در چنین وضعیتی این گونه مدارس به شکل واقعی مدرسه تیزهوشان نیستند و این در حالی است که دانش آموزانی با وجود ضعف درسی، برچسب تیزهوش می خورند و از سوی دیگر، این کار باعث فقیر شدن مدارس عادی ما از نظر علمی می شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: با توجه به چنین وضعیتی، سیاست کاهش شمار مدارس تیزهوشان را در برخی مناطق استان در پیش گرفته ایم و از این رو، پنج مدرسه تیزهوشان مربوط به دوره متوسطه اول در شهرهای آباده، نی ریز، فسا، داراب و فیروزآباد مهر امسال پذیرش دانش آموز پایه هفتم نخواهند داشت.

وی ادامه داد: این گونه مدارس در دو سال تحصیلی آینده به آموزش دانش آموزان فعلی خود در پایه های هشتم و نهم می پردازند و با اتمام تحصیل این دانش آموزان در این پایه های تحصیلی، به طور کامل تعطیل می شوند.

قجری اظهار کرد: پیش از این شمار مدارس تیزهوشان فارس 46 باب مدرسه بود که مهرماه امسال تنها 41 باب مدرسه تیزهوشان را در استان خواهیم داشت که دانش آموز پایه ششم داشته باشند.

وی افزود: شمار دانش آموزان مدارس تیزهوشان استان فارس در سال تحصیلی 95 – 94 حدود هشت هزار و 500 نفر بود که با حذف پنج مدرسه در پنج شهر، شمار دانش آموزان این گونه مدارس به حدود هشت هزار و 150 نفر کاهش می یابد.

معاون اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: در شهر شیراز، سیاست کاهش شمار مدارس تیزهوشان در دستور کار نیست و همچنان 16 مدرسه تیزهوشان فعال هستند اما ظرفیت این مدارس بین 20 تا 25 درصد کاهش یافته است.

قجری در پاسخ به پرسش دیگری نیز اظهار کرد: نتایج آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی استان به ترتیب حوالی روزهای 12 و 18 تیرماه خواهد بود.

محمد نستوه معاون سازمان پرورش استعدادهای درخشان پیش از این گفته است: نبود امکانات کافی و مناسب برای دانش آموزان و اجرای سیاست کاهش تعداد مدارس تیزهوشان، علت تعطیلی برخی از این مدارس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار