بانوان بازرگان، کارآفرین و صتعتگر با فعالیت های اقتصادی و صنعتی خود سبب بسترسازی جهت سرمایه گذاری، توسعه اقتصادی و رونق صنعتی استان خوزستان هستند که شرکت شهرک های صنعتی در تمام زمینه ها آماده ارائه خدمات لازم به آن هاست.
کد خبر: ۲۵۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ 26 June 2016
 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان در نشست تخصصی با بانوان کارآفرین، صنعتگر و بازرگان در خصوص مجموعه فعالیت های شرکت شهرک های صنعتی و شرح وظایف تعریف شده شرکت در حوزه بانوان اظهار کرد: استان خوزستان دارای 70 شهرک ناحیه صنعتی است. شرکت شهرک های صنعتی وظیفه تامین نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری واحدهای صنعتی را به عهده دارد. نیازهای سخت افزاری از طریق ایجاد بستر مناسب سرمایه گذاری، تامین زمین، آب، برق،گاز، مخابرات و خیابان کشی تامین می گردد که تامین این نیازها سبب می گردد تا صنعتگران این حوزه بدون هیچ دغدغه ای به فعالیت های تولیدی خود بپردازند.

اخلاق محمدیان در ادامه افزود: حمایت های نرم افزاری از واحدهای صنعتی یکی دیگراز وظایف مهم شرکت شهرک های صنعتی است. در این حوزه می توان به توسعه فناوری واحدهای صنعتی اشاره نمود که کلیه واحدهای صنعتی در این زمینه مورد حمایت قرار می گیرند. حمایت های نرم افزاری در قالب برگزاری تورهای صنعتی، دوره های آموزشی، شناسایی شرکتهای دانش بنیان، شبکه سازی، برگزاری نمایشگاه ها و دیگر فعالیت های مرتبط به صنعتگران ارائه می شود که این نوع از حمایت ها سبب دوام و مانایی واحدهای صنعتی صنایع کوچک می گردد.  

وی تصریح کرد:واحدها صنعتی بزرگ به تنهایی قادر هستند نیازمندی ها و مشکلات خود را برآورده سازند اما در خصوص صنایع کوچک، دولت به صورت ویژه واحدهای صنعتی کوچک را تحت حمایت  خود قرار می دهد.

محمدیان در خصوص فعالیت بانوان صنعتگر و کارآفرین در شرکت شهرک های صنعتی گفت: تعداد زیادی از بانوان صنعتگر درون شهرک های صنعتی و بخش دیگری از آنان در خارج از شهرک ها مستقرهستند که این دسته از صنعتگران زیر چتر حمایت توسعه خوشه ای شرکت شهرک های صنعتی خوزستان قرار دارند. در بخش صنعت پوشاک باید گفت بانوان با حدود 112 نفرعضو بیشترین فعالیت را در این حوزه صنعتی به خود اختصاص داده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان اذعان کرد: شرکت شهرک های صنعتی طرحی در جهت تاسیس مجتمع پوشاک را در دستور کار دارد که طراحی و مطالعات اولیه این طرح انجام شده است.

وی افزود: شرکت شهرک های صنعتی جهت راه اندازی پروژه برج پوشاک در انتظار پیش گام شدن بانوان کارآفرین می باشد تا با مشارکت بانوان فعال کارآفرین این مجتمع به بهره برداری برسد. مجتمع پوشاک با توجه به امکاناتی که دارد می تواند بستری مناسب جهت رشد و شکوفایی صنعت تولید پوشاک استان خوزستان باشد.

وی تصریح کرد: بانوان بازرگان، کارآفرین و صتعتگر با فعالیت های اقتصادی و صنعتی خود سبب بسترسازی جهت سرمایه گذاری، توسعه اقتصادی و رونق صنعتی استان خوزستان هستند که شرکت شهرک های صنعتی در تمام زمینه ها آماده ارائه خدمات لازم به آن هاست.

در ادامه نماینده انجمن پوشاک استان خوزستان مشکلات صنعتگران پوشاک را تشریح و افزود: هزینه های بیمه و دارایی بخشی از مشکلاتی است که سال ها تولیدکنندگان استان با آن دست و پنجه نرم می کنند وباید با حمایت شرکت شهرک های صنعتی این مشکل مرتفع گردد. یکی دیگر از مشکلات صنعت پوشاک خوزستان عدم وجود بستر مناسب جهت بازدید از واحدهای صنعتی مستقر در سایر استان هاست که این بازدیدها کمک شایانی به رونق و توسعه این صنعت در استان خوزستان خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در خصوص بیمه واحدهای صنعتی گفت: واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی با 5 نفر کارگر می توانند از ظرفیت پرداخت 10 درصد حق بیمه سهم کارفرما بهره مند شوند. همچنین باید گفت واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی از معافیت های مالیاتی بطور کامل برخوردار می باشند.

در ادامه بانوان صنعتگر و کارآفرین خوزستانی خواستار آن شدند که کارگاه های خانگی  زیر مجموعه واحدهای صنعتی قرار گیرند و نیز تمامی نهادها و سازمان های استانی سفارشات تولید پوشاک اداری و سازمانی خود را به واحدهای تولیدی مستقر در خوزستان بسپارند.

همچنین در ادامه به سامان دهی بخش طراحی و تولید پوشاک مدارس اشاره و تاکید شد تا از حداکثر ظرفیت های لازم جهت توسعه این بخش استفاده شود. 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در خصوص مشکلات مطرح شده گفت:  شما بانوان کارآفرین و صنعتگر پوشاک که متولیان بخش مد و طراحی پوشاک استان هستید نباید فقط به طراحی و تولید لباس کار مدارس اکتفا نمایید بلکه بایستی در سایر زمینه ها اعم از لباس کار ادارات، بیمارستان ها، پوشاک آقایان و بانوان ورود پیدا کنید و توانمندی های خود را در آن عرصه ها ارزیابی نمایید.

 محمدیان در ادامه خطاب به تولیدکنندگان پوشاک گفت: جهت رونق کسب و کار تولید پوشاک استان خوزستان، به روز بودن و افزایش بازارپسندی محصولات نیاز به طراحان مجرب و کارآزموده در زنجیره تولید واحدهای صنعتی پوشاک به شدت وجود دارد که با بکارگیری طراحان مد و لباس در می توان چشم انداز وسیعی در جهت توسعه صنعت پوشاک خوزستان ترسیم نمود.

محمدیان تاکید کرد: شناسایی طراحان مد و لباس و حمایت مالیو معنوی از آن ها جهت چاپ کاتالوگ نمونه کار در دستور کار قرار گیرد تا کامی بلند در جهت رونق و بهبود شرایط کسب و کار صنعت پوشاک استان برداشته شود.  

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان در خصوص ساماندهی پوشاک مدارس اظهار کرد: باید از پارچه های مرغوب و با کیفیت و متناسب با شرایط آب و هوایی خوزستان جهت دوخت لباس مدارس استفاده شود. همچنین از نظر دوخت، مد و طرح بهترین کیفیت ممکن توسط طراحان و تولیدکنندگان ارائه شود تا دانش آموزان و مدیران مدارس با رغبتی بیشتر از تولیدات استانی استفاده نمایند.  

محمدیان اذعان کرد: در حال حاضر امکان واگذاری زمین درون شهرک صنعتی اهوازیک، اهواز چهار، ناحیه صنعتی 22 بهمن وجود دارد. همچنین باید گفت هرکدام از صنعتگران و تولید کنندگان خوزستانی که آمادگی لازم جهت دریافت زمین و ساخت و ساز کارگاه های تولیدی را داشته باشند، شرکت شهرک های صنعتی در تمامی زمینه ها از آن ها حمایت خواهد نمود.

یارعلی رئیس انجمن بانوان کارآفرین استان خوزستان در ادامه این نشست اظهار کرد: باید در استان خوزستان شبکه ای با عنوان شبکه زنان کارآفرین، صنعتگر و بازرگان در جهت تقویت و بهره مندی از ظرفیت های صنعتی موجود در استان بوجود آید. با ایجاد این شبکه،  زنان کارآفرین، صنعتگر و بازرگان می توانند با ظرفیت ها و توانمندی های یکدیگر آشنا و از این فرصت طلایی در جهت توسعه کسب و کار خود بهره مند گردند. 

وی در ادامه گفت: در استان خوزستان ظرفیت های صنعتی بسیار مطلوبی در زمینه تولید پوشاک وجود دارد که متاسفانه شناخته شده نیستند و از جایگاه خوبی برخوردار نمی باشند. به منظور رفع این مشکلات باید شاخصی استاندارد جهت سنجش کیفی و کمی محصولات تولید شده داخلی تعریف گردد تا براساس شاخص های استاندارد کیفیت و کمیت محصولات سنجیده شود.
یارعلی در ادامه خطاب به مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان عنوان کرد: باید بسترسازی لازم جهت آشنایی بانوان تحصیل کرده رشته های صنعتی با ظرفیت های صنعتی استان فراهم شود تا بانوان صنعتگر و کارآفرین از فرصت های شغلی و ظرفیت های صنعتی موجود بطور بهره مند شوند. 

وی همچنین به تشکیل اتاق فکر در واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: هر واحد صنعتی با تشکیل اتاق فکر می تواند به طور جداگانه با جمع آوری دیدگاه های صنعتگران در زمینه نیازمندی ها، موانع و راه کارهای تخصصی جهت رفع این موانع به ایده و راه کاری واحد منسجم دست یابد.
در پایان موسوی سرپرست اداره کل امور بانوان استانداری خوزستان گفت: سیاست های کلان استان باید در جهت ایجاد فرهنگ کار و کارآفرینی پایه ریزی گردد و توان افزایی بانوان در الویت قرار گیرد. همچنین به این نکته مهم باید توجه داشت که موفقیت زنان کارآفرین باعث افزایش سود اقتصادی و به دنبال آن پیشرفت فرهنگی و اجتماعی می گردد که از این ظرفیت ویژه می توان در جهت توسعه و پیشرفت روزافزون اقتصاد استان خوزستان استفاده نمود.  












برچسب ها: شرکت شهرک های صنعتی ، اخلاق محمدیان ، بانوان کارآفرین ، صنعتگر
 Bookmark and Share


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار