مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از عزل دو مدیر متخلف مدارس دولتی به علت دریافت شهریه از اولیای دانش‌آموزان طی هفته گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۵۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 26 June 2016
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از عزل دو مدیر متخلف مدارس دولتی به علت دریافت شهریه از اولیای دانش‌آموزان طی هفته گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا فولادوند یک‌شنبه 6 تیر در سومین شورای آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه طبق قوانین دریافت هر گونه وجه از اولیای دانش‌آموزان به هنگام ثبت‌نام غیرقانونی است، افزود: والدین هنگام ثبت‌نام فقط وجه حق بیمه و خرید کتاب را به مدیران پرداخت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه دریافت وجه هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان یک معضل همیشگی بوده است، ادامه داد: متاسفانه برخی هجمه‌های وسیعی به دولت حاضر وارد می‌کنند در صورتی‌که چنین معضلاتی در گذشته نیز مشهود بوده است.

وی به نحوه ثبت‌نام در مدارس خاص و نمونه دولتی اشاره کرد و یادآور شد: دریافت شهریه در مدارس خاص قوانین ویژه خود را دارد اما مردم برای ثبت‌نام در مدارس عادی نباید هیچ‌گونه وجهی به جز حق بیمه و خرید کتاب پرداخت کنند.

فولادوند به نقش رسانه‌ها در این راستا اشاره کرد و افزود: مردم و رسانه‌ها با پیگیری‌های خود نقش بسزایی در تحقق نظارت‌های آموزش و پرورش به نحوه ثبت‌نام خواهند داشت.

وی کمبود فضاهای آموزشی در مساکن مهر را از دیگر معضلات پیش‌روی آموزش و پرورش خواند و گفت: متاسفانه با وجود درآمدهای سیل‌آسای دولت گذشته هیچ‌گونه جانمایی برای احداث مراکز درمانی و آموزشی برای مساکن مهر درنظر گرفته نشده است که به طور قطع این معضل، دامن‌گیر  قشر آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین شهر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: متاسفانه راه و شهرسازی در زمینه مساکن مهر به تعهدات خود عمل نکرده و این امر موجب تراکم بیش از حد مجاز جمعیت در این مناطق شده است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان با دو شیفتی کردن مدارس سعی در حل این معضل به صورت موقتی داشته است اما در اسرع‌وقت باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

فولادوند به تخریبی بودن مدارس در مناطق جنوبی و پر جمعیت شهر همدان اشاره و تصریح کرد: پایین بودن ظرفیت مدارس خاص نیز از دیگر مشکلات پیش‌روی این ارگان است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی سعی در تجمیع مدارس خاص داشته‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حجم بسیار زیادی از مدارس کد تخریبی خورده‌اند اما متاسفانه به علت عدم همکاری اولیا، تخریب و بازسازی این مدار س حادث نشده است.

وی با بیان اینکه مدارسی که تخریب می‌شوند با کاربری سابق فعالیت خواهند کرد، یادآور شد: در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای در این مدارس، مسئولیت آن متوجه آموزش و پرورش خواهد بود بنابراین از اولیا تقاضا می‌کنیم در تخریب و بازسازی این مدارس آموزش و پرورش را یاری کنند.

چرخه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش نباید متوقف شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر اینکه چرخه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش نباید متوقف شود، اظهار کرد: متاسفانه به علت عدم پیش‌بینی اعتبارات لازم برای برگزاری کلاس‌های اوقات‌فراغت تابستانه، این اصل اساسی مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این مشکل از تنگناهای مالی دولت نشأت می‌گیرد، اضافه کرد: در مناطق روستایی به علت درگیر بودن دانش‌آموزان با کشاورزی بیکاری در بین آنها مشهود نخواهد بود اما در مناطق شهری احتمال بروز آسیب‌های اجتماعی به علت افزایش اوقات‌فراغت نوجوانان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات بیشتر در اختیار دستگاه‌هایی قرار می‌گیرد که نیاز ضروری به آن ندارند، ادامه داد: آموزش و پرورش با داشتن ظرفیت‌هایی همچون مدرسان، دانش‌آموزان و دارابودن جمعیت هدف فراوان اعتبارات اندکی در اختیار دارد.

فولادوند با بیان اینکه پروژه بازگشایی مدارس با دو رویکرد هدایت تحصیلی و استقرار پایه دهم انجام خواهد گرفت، افزود: اغلب دانش‌آموزان تمایل دارند در رشته تجربی تحصیل کنند که آموزش و پرورش باید در این زمینه بر اساس امکانات موجود برای تحصیل در این رشته و سیاست‌های اتخاذ شده هدایت تحصیلی را به دانش‌آموزان ارائه دهد.

وی در خصوص برگزاری هجدهمین مسابقات قرآن و عترت در همدان نیز گفت: طی روزهای آینده گزارش مفصلی از نحوه برگزاری این مسابقات به آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع عظام تقلید ارائه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار