سرهنگ علی کرم بازیان بیان کرد:
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران :مواد مخدر تهديدي جدي براي احساس امنيت عمومي، نابود كننده سلامت روح و جسم و بستر ساز بروز آسيب هاي اجتماعي، فرهنگي و فكري است.
کد خبر: ۲۵۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 25 June 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، فرمانده انتظامی شهرستان گچساران آموزش و آگاهسازي را مهمترين راهكارهاي پيشگيري از اعتياد دانست و گفت: مواد مخدر تهديدي جدي براي احساس امنيت عمومي و نابود كننده سلامت روح و جسم است.
سرهنگ علی کرم بازیان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، با اشاره به اينكه برابر تقويم بين المللی 6 تير روز جهاني مبارزه با مواد مخدر نامگذاري شده، گفت: مقابله جدي و اثر بخش با قاچاق مواد مخدر از ظرفيت و توانايي يك سازمان خارج بوده و بايد در مسير پيشگيري و مقابله با اين معضل اجتماعي سازمان دولتي و مردمي در اوج اتحاد و همدلي و انسجام بوده و اقدامات و فعاليت هاي آنان حالت همپوشاني داشته باشد.
وي با بيان اينكه مواد مخدر شكل مخاطره آميز و كاملاً پيچيده اي به خود گرفته و گستره ي جهاني يافته است، افزود: مواد مخدر تهديدي جدي براي احساس امنيت عمومي، نابود كننده سلامت روح و جسم و بستر ساز بروز آسيب هاي اجتماعي، فرهنگي و فكري است.
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران با اذعان بر اين مطلب كه علل اعتياد به مواد مخدر در سه جنبه فردي، خانوادگي و اجتماعي قابل بررسي بوده و فرد را در زمينه گرايش به مواد مخدر مستعد مي كند، اظهار داشت: بيكاري، كمبود اعتماد به نفس، كسب لذت، ازدواج هاي ناموفق، اختلاف و مشاجره بين اعضاي خانواده، تبعيض بين فرزندان، افراط و تفريط در سخت گيري و سهل گيري والدين و عدم پايبندي به اعتقادات ديني، دوستان ناباب، در دسترس بودن آسان مواد، طرد شدن از طرف خانواده و نگرش فرهنگي از عوامل مهم اعتياد به مواد مخدر در حوزه هاي فردي، اجتماعي و خانوادگي است.
سرهنگ بازیان راهكارهاي مبارزه با مواد مخدر را 5 محور پيشگيري، درمان، صيانت، توانمندسازي و مقابله برشمرد و گفت: در حوزه پيشگيري بايد اقدامات ما مشمول ايجاد تنفر در فرد نسبت به مواد مخدر، باز پروري و مقابله مجدد است.
این مقام مسئول انتظامی در ادامه از اعتياد به عنوان يكي از آسيب هاي مهم اجتماعي ياد و تصريح كرد: بايد در مسير پيشگيري هدفمند و اثر بخش از اعتياد الگوهاي مناسب و ايده آل رفتاري براي فرزندان مهیا، مهارت هاي اجتماعي را در آنان افزايش، كنترل و نظارت منطقي بر رفتار آنان داشته و فضاي خانواده را پر از نشاط، صميميت، عاطفه و مهرباني كرد.
اين مقام انتظامي شهرستان گچساران در خاتمه تلفن 110 مركز فوريت هاي پليسي را جهت دريافت گزارش هاي مردمي پيرامون فعاليت هاي قاچاقچيان اعلام و از شهروندان خواست پيشنها دات، انتقادات و تقدير خود از عملكرد پليس را طي تماس تلفني با شماره 197 دفتر نظارت همگاني اطلاع دهند.
خبر:سمیرا نصاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار