رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در 10 روز نخست ماه رمضان 62 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و 39 مرکز نیز پلمب شد.
کد خبر: ۲۵۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 25 June 2016
دکتر شکراله سلمان‌زاده در خصوص اقدامات انجام شده در قالب اجرای طرح ضربتی نظارت‌های بهداشت محیطی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ماه رمضان امسال به طور میانگین در هر شهرستان 4 اکیپ از بازرسان بهداشت محیط  روزانه در قالب طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به ویژه مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی حساس فصلی مرتبط با رمضان از جمله رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها و به خصوص شیرینی‌پزی‌ها و کارگاه‌های تولید زولبیا و بامیه و آش و حلیم نظارت می‌کنند.

وی افزود: این اکیپ‌ها در زمان فعالیت بازار در ساعات عصر تا افطار و همچنین در قالب بازرسی‌های شامگاهی از زمان بعد از افطار تا پاسی از شب فعال هستند.

سلمان‌زاده ادامه داد: طی 10 روز اول ماه رمضان بیش از 3 هزار بازدید از مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی با اولویت آش و حلیم و کارگاه‌های قنادی و تولید زولبیا و بامیه، رستوران و سایر مراکز و اماکن عمومی صورت گرفته و از این تعداد برای 301 مرکز تهیه و توزیع متخلف اخطاریه بهداشتی صادر شده است.

وی گفت: همچنین در این مدت 62 مرکز تهیه و توزیع به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و  39 مرکز نیز پلمب شد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان اظهار کرد: همچنین بیش از 4000 کیلوگرم مواد غذایی شامل زولبیا و بامیه، آش و حلیم و سایر مواد غذایی غیربهداشتی و فاسد مرتبط با ماه رمضان از سطح عرضه و فروش ضبط و معدوم شده است. 
منبع: ایسنا
برچسب ها: مواد غذایی ، بهداشتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار