نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تامین آب شرب شهر لیکک باید در اولویت طرح‌های عمرانی این شهرستان و حتی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گیرد.
کد خبر: ۲۵۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 24 June 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهمئی، عدل هاشمی‌پور در بازید پروژه آبرسانی به شهرستان بهمئی از طریق سد کوثر اظهار داشت: وضعیت فعلی آب شرب شهر لیکک و روستاهای اطراف در خور شان مردم بهمئی نیست و تامین آب شرب شهر لیکک باید در اولویت طرح‌های عمرانی این شهرستان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات اساسی مردم شهرستان بهمئی کیفیت نامناسب و کمبود آب شرب است بیان کرد: نبود اعتبار و مشکلات مالی یکی از دلایل مهم به تعویق افتادن بهره برداری از پروژه آبرسانی به لیکک از طریق سد کوثر است البته زمان بندی اولیه اجرای طرح از سال‌های آغازین به خوبی اجرا نشد و مصوبات این زمانبندی محقق نگردید.

هاشمی‌پور همچنین با اشاره به اینکه عملیات اجرائی این طرح نباید متوقف شود و این توقف توجیه علمی و عملی ندارد گفت: حدود 6 سال از اجرای این طرح 57 کیلومتری می‌گذرد.

فرماندار بهمئی نیز در این بازدید با اشاره به اینکه طرح آبرسانی سد کوثر به شهر لیکک و روستا‌های حومه از سال 1389 آغاز شد گفت: از سال 1390 تاکنون 165 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح جذب و هزینه شده و بر اساس بودجه مصوب سال 94 اعتبار این طرح 115 میلیارد ریال اختصاص داده شد.

رحمانی افزود: طرح آبرسانی سد کوثر به شهرلیکک و روستاهای حومه با 57 کیلومتر طول خط انتقال، دبی آب 355 لیتر بر ثانیه، 2 ایستگاه پمپاژ و 4 مخزن ذخیره آب در حال احداث است که بر اساس پیش بینی سالانه 5.8 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز صنعت و شرب شهر لیکک و حومه تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، این طرح با هدف تامین آب شرب مورد نیاز شهر لیکک، عدم ذخائر آبی مهم در سطح شهرستان، عدم کیفیت مناسب آب شرب طرح، تامین آب مورد نیازصنایع شهرستان، اجرای سیاست‌های پدافند غیرعامل و افزایش جمعیت و مهاحرت بی‌رویه به شهر لیکک احداث می‌شود اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح توسط کار‌شناسان بیش از 100 میلیارد تومان برآورد شده که با اجرای این طرح تحول مهم و چشمگیری در توسعه و آبادانی شهرستان صورت می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه خرید 13 کیلومتر لوله فولادی به قطر 28 اینچ، اتمام مخزن هزار و 15 هزار مترمکعبی، 20 کیلومتر عملیات خاکبرداری مسیر لوله خط انتقال و احداث جاده دسترسی، تملک 7 کیلومتر لوله خط انتقال و خرید شیر آلات بزرگ مخازن از عمده‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در پروژه آبرسانی به لیکک است، گفت: پیش بینی می‌شود این طرح در کمترین زمان به بهره برداری برسد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
چرا از لوله چدنی استفاده میشود که عمر کمتر نسبت به لوله پلی اتیلنی دارد شاید توجیه داشته با شد اگر کسی میداند ما را هم اگاه نماید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
بخت ....... ... کسی تا ده سال دیه اب گیرش نیای ،زیاد اومدن من بهمی حرف مفت زدن ورفتن حیفم واونایی که بزرگواری و عدل هاشمی فرستادن مجلس ،په اینا بلد نیستن جلو وزیر حرف بزنن ،
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار