مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 9 هزار مورد انشعاب غیرمجاز فاضلاب و آب در سه ماه امسال در شهرهای این استان شناسایی و جمع آوری شد.
کد خبر: ۲۵۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲ 22 June 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید علی لدنی نژاد عصر چهارشنبه در نشست خبری افزود: از این تعداد پنج هزار و 500 مورد انشعاب غیرمجاز فاضلاب و سه هزار و 500 مورد نیز انشعاب غیرمجاز آب بوده است.
وی بیان کرد: سال گذشته نیز چهار هزار و 400 انشعاب غیرمجاز آب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و جمع آوری شد.
لدنی نژاد اظهار کرد: با آن عده از مشترکان فاضلاب و یا آب کهگیلویه و بویراحمد که اقدام به استفاده از انشعاب غیرمجاز کنند به طور جدی برخورد می شود.
وی عنوان کرد: از مهمترین این برخوردها می توان به معرفی به دستگاه قضایی و جریمه نقدی از پنج تا 100 میلیون ریال اشاره کرد.
لدنی نژاد ابراز داشت: نوع و میزان جریمه نقدی برای انشعاب های غیرمجاز فاضلاب و آب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد بر اساس قطر انشعاب و مدت زمان استفاده تعیین می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد افزود: رسانه های این استان مساله ناپسند بودن استفاده از انشعاب های غیرمجاز فاضلاب و آب را برای مردم استان تبیین کنند.
لدنی نژاد گفت: حدود 30 درصد از شبکه آبرسانی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد فرسوده است که اصلاح و بازسازی آنها به اعتباری افزون بر 650 میلیارد ریال نیاز دارد.
وی بیان کرد: اول تا هفتم تیرماه هر سال به نام هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.
لدنی نژاد اظهار کرد: شعار هفته صرفه جویی در مصرف آب امسال 'صرفه جویی حتی به مقدار اندک نیز راهگشاست' خواهد بود.
وی عنوان کرد: موضوع مهم صرفه جویی در مصرف آب و رعایت اصلاح الگوی مصرف باید همواره از سوی مردم کهگیلویه و بویراحمد رعایت شود اما در فصل تابستان به دلیل اوج مصرف آب باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
لدنی نژاد ابراز داشت: شش شهر کهگیلویه و بویراحمد شامل یاسوج، مادوان، چیتاب، دهدشت، لیکک و سوق تنش آبی دارند و صرفه جویی و رعایت اصلاح الگوی مصرف در آنها ضروری تر است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد افزود: استفاده از تانکر ذخیره آب در منازل یکی از راهکارهای مهم برای کاهش مشکلات خانواده ها هنگام قطعی و یا اُفت فشار آب آشامیدنی است.
لدنی نژاد بدون اشاره به میزان، گفت: حدود 90 درصد آب آشامیدنی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد از طریق چاه ها تامین می شود.
وی بیان کرد: تامین آب آَشامیدنی، کشاورزی و صنعت یاسوج در درازمدت باید از طریق سد تنگ سرخ، در میان مدت از طریق ایجاد تصفیه خانه بر روی رودخانه بشار و در کوتاه مدت نیز از طریق حفر چاه های جدید و کف کنی چاه های کنونی تامین شود.
لدنی نژاد اظهار کرد: از مشترکان آب آشامیدنی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود که قبوض آب بهای خود را به موقع پرداخت کنند تا روند آبرسانی دچار رکود و یا اختلال نشود.
وی عنوان کرد: مدیریت آبرسانی در تابستان 94 با وجود برخی مشکلات مطلوب و رضایت بخش بوده و سعی می شود که در تابستان امسال نیز اینگونه باشد.
لدنی نژاد ابراز داشت: هزینه تمام شده تولید هر مترمکعب آب آشامیدنی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 9 هزار و 300
ریال است در حالی که مبلغ دریافتی از مشترکان به ازای هر مترمکعب آب آشامیدنی نیز سه هزار و 500 ریال خواهد بود.
وی افزود: تنها حدود 35 درصد هزینه تمام شده تولید هر مترمکعب آب آشامیدنی از مشترکان در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد دریافت شده و 65 درصد مابقی نیز از طریق یارانه دولتی پرداخت می شود.
لدنی نژاد گفت: سطح آب سفره های زیرزمینی در دشت امامزاده جعفر گچساران حدود 20 متر و در دشت دهدشت نیز حدود 9 متر اُفت داشته است که نوعی زنگ خطر به شمار می رود.
وی بیان کرد: بیش از 142 هزار مشترک آب و افزون بر 28 هزار مشترک فاضلاب در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار