بسته خبری تابناک کهگیلویه و بویراحمد
بسته ویژه خبری تابناک کهگیلویه و بویراحمد،به انتشار خبرهایی می پردازد که کمتر در رسانه ها مورد توجه قرار می گیرید از جمله:"بازگشت آبادی به روستا ها" ، "شورای شهر از قانون اطلاعی ندارد"و...
کد خبر: ۲۴۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵ 21 June 2016

در دنیایی که هر لحظه خبری از گوشه و کنار آن مخابره می شود،رسانه های مجازی در کمترین زمان ممکن،آن را در سرتاسر جهان می چرخانند و باعث می شوند که کمترین خلا اطلاع رسانی احساس شود.خبرها بنابر اهمیتی که از نظر انتشار دهندگانشان دارند،منتشر می شوند اما خبرهایی غیر رسمی و رسمی هم وجود دارد که کمتر به آن ها پرداخته می شود.
بسته ی خبری ویژه «تابناک کهگیلویه وبویراحمد،»، سعی دارد با گردآوری و انتشار خبرهایی رسمی و غیر رسمی آنچه کمتر در خبرگزاری ها و پایگاه های خبری مورد توجه قرار می گیرد ولی می تواند اثر گزاری بالایی در سطح جامعه داشته باشند را در بسته ای خبری برای مخاطبان خود ارائه دهد.
خبرهایی مانند:
کاندیداتوری هدایتخواه برای شورای شهر
برخی خبرهای غیر رسمی حکایت از نیم نگاه حمیده هدایت خواه به انتخابات شورای شهر برای دور آینده را دارد.برخی خبرها و تحلیل ها در شبکه های اجتماعی و رصد این خبرها از طرف برخی سایت های محلی، حکایت از برنامه ریزی فرزند ستار هدایت خواه برای حضور در انتخابات بعدی شورای شهر یاسوج را دارد.
آنچه که دلیل این احتمال عنوان می شود حضور گسترده حمیده هدایت خواه در برنامه ها و همایش های مختلف و اظهار نظرهایی است که از نظر این تحلیل گران فضای مجازی علامت و نشانه ی آمادگی برای حضور در انتخابات عنوان می شود.
از جمله ی این فعالیت ها ، اظهار نظر در برخی مسائل از جمله زنان و حاشیه نشینی است.هدایتخواه خردادماه جاری نیز دبیری نشست علمی «آینده رشته مطالعات زنان، ظرفیت‌ها و چشم‌اندازها» را در قم بر عهده داشت.  وی که دانشجوی دکترای مطالعات زنان و خانواده و طلبه سطح سه حوزه علمیه است،پیش بینی می شود در صورت ورود به انتخابات شورای شهر، از اقبال بالایی برخوردار باشد.  شنیده ها حاکی از آنست که به احتمال قوی وی کاندیدای انتخابات شورای شهر شود و حتی احتمال سرلیستی وی نیز وجود دارد.
اما در خبری دیگر که در صبح زاگرس منتشر شد حمیده هدایت خواه به این صحبت ها واکنش نشان داد و گفته است که قصد حضور در انتخابات را ندارم.
وی در ادامه صحبت هایش دلیل این گونه صحبت ها را این طور بیان کرد:از آنجائی که تا به حال مسائل زنان در استان به صورت جدی مطرح نشده و کسی در این خصوص از مسئولین مطالبه ای نداشته است، مسئولین و سایت های اجاره ای برای فرار از پاسخگویی به مسائل مطرح شده توپ را به زمین بازی های سیاسی می اندازند تا مطالبات حقیقی و اصیل را بی اثر کنند.
شورای شهر از قانون اطلاعی ندارد
شورای شهر یاسوج در نشست بیست و پنجم خود به درخواست برخی بازنشستگان شهرداری برای بکارگیری فرزندان خود در شهرداری پاسخ مثبت دادند و این کار را قانونی دانستند.
سعید پایدار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج پیرامون مصوبه نشست شورای اسلامی شهر یاسوج مبنی بر موافقت با به کارگیری تعدادی از فرزندان بازنشستگان شهرداری در شهرداری این شهر، اظهار داشت: براساس چارت شهرداری نیروی مازاد در این نهاد خدماتی وجود دارد.
این عضو شورای شهر یاسوج مصوبه شورای شهر در خصوص بکارگیری نیرو را به جک تشبیه کرد و گفت: این مصوبات شورای شهر ناشی از عدم آشنایی اعضای شورا با قانون است وگرنه این عمل مغایر قانون است.
پایدار بیان کرد: براساس ضوابط و قانون شورای شهر اختیار به کارگیری نیرو را ندارد و در صورت نیاز شهرداری و براساس چارت شهرداری این نیاز در شورای اداری استان تصویب و با هماهنگی دفتر امور شهری استانداری اقدام به فراخوان و ثبت نام متقاضیان و در نهایت با برگزاری آزمون نیروی مورد نیاز را جذب می‌کنند.
خبری از گچساران که تیتر کشوری شد
چند روز پیش بود که خبری مبنی بر تبریک تولد یکی از اهالی گچساران به خانمش بر یک بنر که در سطح شهر نصب شده بود باعث تعجب همگانی شد.
این خبر خیلی زود به دیگر رسانه های مجازی و سایت های خبری هم رسوخ کرد و منتشر شد.این خبر در قسمت خبرهای باز نشری تابناک به عنوان پربازدیدترین سایت خبری تحلیلی کشور هم منتشر شد.این خبر در سایت تابناک به نقل از خبر انلاین اینگونه منتشر شد:به گزارش خبرآنلاین طی یک اقدام عجیب شخصی برای ابراز احساسات  و تبریک به  همسر خود بمناسبت سالروز تولد با نصب یک بنر بزرگ روی تلویزیون شهری در  سطح شهر گچساران سالروز تولد همسر خود را تبریک گفته است .
کاندیداتوری هدایتخواه برای شورای شهر/شورای شهر از قانون اطلاعی ندارد

از پشت پرده خبر داریم اما ظاهر کار قانونی است

رئیس سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به پشت پرده‌های قطع همکاری با برخی کارکنان دانشگاه یاسوج گفت: بر اساس ظاهر قانون به این موضوع رسیدگی کردیم و رسیدگی بر اساس پشت پرده‌ها نیست.

 تقوی با بیان اینکه در این خصوص ایراداتی به قانون وارد است که نمایندگان مجلس باید آنها را اصلاح کنند، عنوان کرد: دستگاه‌های نظارتی بر اساس قانون رسیدگی می‌کنند و هر جایی که با مشکل قانونی برخورد کردند حق ورود ندارند.

وی ادامه کرد: خودمان به لحاظ درونی با اقدام انجام شده در دانشگاه یاسوج موافق نیستیم و حتی از پشت پرده‌های این کار خبر داریم و خبرهایی هم به ما می‌رسد که این اقدام با چه نیتی صورت گرفته اما دستمان در این خصوص بسته است چرا که اقدام صورت گرفته به لحاظ قانونی درست بوده است.

بازگشت آبادی به روستا ها
از طرف دولت طرحی با عنوان ارتقای تولید و توسعه روستایی در دستور کار قرار گرفته است که گویا هدف از این طرح کمک به توسعه روستاهاست.استان کهگیلویه وبویراحمد که 48 درصد از جمعیت خود را در روستاها دارد برای اجرای این طرح تعدادی روستا را انتخاب و جهت زمینه سازی برای اجرای طرح به دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور معرفی کرده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: 19 روستا به صورت آزمایشی برای اجرای طرح ارتقای رونق و تولید انتخاب شده اند.
پژمان نیک اقبالی افزود: 19 روستا از 19 بخش استان که در زمینه فعالیت های کشاورزی و گردشگری ظرفیت دارند شناسایی و به دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوی برای اجرای این طرح معرفی شدند.
نیک اقبالی بیان کرد: روستاهای کریک، بهرام بیگی، عباسعلی خانی کاکان، دروهان، کبکیان، آب چندار گراب سفلی، شهنیز، لیشتر، طسوج، درب کلات، راک، ایدنک، بوستان، سرآبننیز، اسفندان ازجمله این روستاها هستند.
وی عنوان کرد: این روستاها در زمینه های گردشگری، باغداری، زراعت و دامداری ظرفیت های خوبی دارند.نیک اقبالی اظهار کرد: علاوه بر این، برای ایجاد 23 هزار شغل پایدار در روستاهای استان تا سال 96 برنامه ریزی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار