معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:سه نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی برق در این استان احداث می شود.
کد خبر: ۲۴۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸ 21 June 2016
مجید محنایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این سه واحد تولیدی با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی در شهرستان های گچساران، بویراحمد و کهگیلویه راه اندازی خواهد شد.
وی اظهار کرد:مذاکرات اولیه برای ساخت این نیروگاه ها با بخش خصوصی انجام شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ساخت نیروگاه های سیکل ترکیبی برق برای ایجاد اشغال و صادرات برق به استان های دیگر مفید است.
محنایی با اشاره به این که حمایت از رونق تولید از برنامه های جدی دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی است، از اختصاص پنج هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار برای فراهم شدن شرایط تولید و اشتغال 304 طرح و واحد تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
وی تصریح کرد: این اعتبار در قالب تحقق اقتصاد مقاومتی برای به چرخه تولید بازگرداندن 253 واحد تولیدی راکد و تکمیل 51 طرح با بیش از 60در صد پیشرفت فیزیکی در نظر گرفته شده است.
محنایی با بیان این که تمام واحدهای تولیدی که مشکل نقدینگی دارند برای جذب این اعتبار باید در سامانه بهین یاب نام نویسی کنند گفت: تاکنون 230 واحد تولیدی دارای شرایط برای دریافت این اعتبارات اعلام آمادگی کرده اند.
محنایی به تعویق انداختن زمان پرداخت بدهی مالیاتی و تامین اجتماعی واحدهای تولیدی از دیگر تسهیلات در نظر گرفته برای حمایت از رونق واحدهای تولیدی راکد در کهگیلویه و بویراحمد است.
براساس آمار موجود 73 واحد تولیدی کوچک و متوسط راکد و نیمه فعال این استان در دولت یازدهم به چرخه تولید بازگشته اند.
کهگیلویه و بویراحمد بیش از 700 واحد تولیدی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار