مدیرکل کمیته امداد عنوان کرد:
فرید محبی توسعه مشاغل خانگی ، بهبود فضای کسب و کار برای مددجویان، مدیریت زنجیره های تولید و اقتصاد دانش بنیان با اولویت مناطق روستایی، ازدواج آسان و توسعه وامهای قرض الحسنه را از برنامه های کمیته امداد عنوان کرد.
کد خبر: ۲۴۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰ 21 June 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه کمیته امداد برنامه های خاص خود را دنبال می کند هدف و برنامه اصلی این نهاد را توانمندسازی مددجویان برشمرد.
 فرید محبی در دیدار با مدیریت برنامه ریزی استان، گفت: نگاه کمیته امداد صرفا به توانمند سازی است و محورهای حرکت امداد براساس برنامه های خاص خود است  که بر این اساس برنامه پنج ساله خود را طراحی و تنظیم کرده است.
وی تهیه نقشه فقر را در استان از برنامه های کمیته امداد استان عنوان کرد و افزود:این برنامه منطبق بر سیاست های کمیته امداد در راستای برنامه پنج ساله ششم است که وضعیت فقر در استان و نیازمندی های موجود در نقاط جغرافیایی استان را مشخص می کند.
محبی با بیان اینکه محور دیگری که مشخص شده بحث نظارت بر عملکرد موسسات خیریه است، اظهار کرد: موسسات خیریه هرکدام بنا به سلیقه خود کار می کنند و خواهان نظارت بر کار آنها شد.
وی از دیگر برنامه های کمیته امداد را توسعه مشاغل خانگی ، بهبود فضای کسب و کار برای مددجویان، مدیریت زنجیره های تولید و اقتصاد دانش بنیان با اولویت مناطق روستایی، ازدواج آسان و توسعه وامهای قرض الحسنه عنوان کرد.
محبی افزود: توجه ویژه ای در بودجه به شاخص های محرومیت شده که قرار است 50 درصد از منابع به حمایت های اجتماعی در مناطق محروم، 5 درصد به طرحهای دانش بنیان و 10 درصد از طرح های اشتغال تولید محصولات غذایی و زنجیره غذایی باشد.
وی با بیان اینکه دو درصد از اعتبارات قرار است به کارهای مطالعاتی در خصوص آثار اجتماعی و اقتصادی مشاغل اختصاص یابد، اظهار کرد: در خصوص بحث و تحقیق و آموزش ضمن خدمت نیز برنامه های متنوعی در دستور کار است که 48 میلیون تومان به این امر اختصاص داده شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه درخصوص مشاغل خانگی کمیته امداد 20درصد از برنامه ها و در حوزه مشاوره 36 درصد تحقق یافته، افزود: از نقاط قوت ما بحث نظارت بر طرحهای اشتغال است که موجبات پایداری طرح ها را فراهم می کند.
وی خواهان تخصیص معادل زکات به روستاه های زکات دهنده و همچنین همکاری در خصوص تکمیل اردوگاه فرهنگی تربیتی کمیته امدادشد.
برنامه های کمیته امداد منطبق بر برنامه پنج ساله ششم
مدیریت برنامه ریزی استانداری در این دیدار با بیان اینکه کمیته امداد برکتی برای نظام اسلامی است که به دستور امام راحل برای حمایت از قشر محروم و نیازمند جامعه بنا نهاده شده است، گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده از پتانسیل‌های استان و با محوریت اقتصاد مقاومتی، مشکلات را حل کنیم.
علی حسن نوروزی با قدردانی از اقدامات موثر کمیته امداد در فقرزدایی از جامعه و بخصوص در راستای اشتغال زایی مددجویان نیازمند، گفت: این نهاد انقلابی در زمینه توانمندسازی و آموزش خانواده های مددجو اقدامات خوبی انجام داده است.
وی درخصوص همکاری با کمیته امداد و رفع مشکلات در حد توان قول مساعد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار