کد خبر: ۲۴۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 20 June 2016
مسئول تیم اعزامی هلال احمر در زرند جزئیات مرگ سه جوان جستجو گر گنج در دخمه زرتشتیان را تشریح کرد.

به گزارش میزان، عنایتی مسئول تیم اعزامی هلال احمر کرمان به زرند با اشاره به کشف جسد سه جستجو گر گنج در روستای رشک علیا،گفت: پس از اعلام حادثه آوار در جایگاه زرتشتیان شهرستان زرند تیم ویژه امداد و نجات شامل 5 نجاتگر به همراه دو قلاده سگ زنده یاب، بیورادار و خودروی نجات و آمبولانس به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: ارزیابی های اولیه نشان می داد که حادثه در دخمه دفن اموات زرتشتیان در ارتفاع 4.5 متری رخ داده است و پسرای جوان به دلیل اینکه زرتشتیان قدیم مردگان را با لوازمشان دفن می کردند، برای پیدا کردن این لوازم به آنجا رفته بودند که به یکباره به علت سست بودن خاک، دیواره ریزش کرده وسه نفر زیر آوار گرفتار می شوند.

مسئول تیم اعزامی هلال احمر به زرند ادامه داد: فردی حادثه را به تیم های امدادی اعلام و در صحنه حضور داشت، ابتدا اعلام کرد من حادثه را به چشم دیدم اما بعد مدعی شد که دو پسر جوان دیگر که در موقع حادثه در آنجا بوده و بعد متواری شدند تلفنی موضوع را به او اطلاع دادند.

عنایتی تصریح کرد: با کمک بیل مکانیکی و لودر معدنی که در آن نزدیکی بود پس از گذشت دو ساعت توانستیم اولین جسد را زیر خاک خارج کنیم. نیم ساعت بعد نیز جسد دوم از زیر خاک خارج و تحویل مقامات قضایی شد. در حالی که جستجو ها ادامه داشت ساعت 16:30 جسد سوم تلاش مردم محلی و همکاری اورژانس زیر تلی از خاک پیدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار