تابناک کهگیلویه و بویراحمد
این طبیعت دوست هم استانی می افزاید : تا مشغول گرفتن یکی از کبک ها بوده دیگری را گم می کند و تلاشش برای یافتن آن بی نتیجه مانده است.
کد خبر: ۲۴۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۶ 20 June 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، روز شنبه بیست و نهم خرداد ماه 95 عنایت اله میرزایی طبیعت دوست ساکن یاسوج که در ساعت 7 صبح عازم محل کار خود بوده در بلوار بویر احمد متوجه دو قطعه کبک می شود که از خیابان فرعی به سمت اصلی در حرکت بوده اند.
به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویر احمد این طبیعت دوست هم استانی می افزاید : تا مشغول گرفتن یکی از کبک ها بوده دیگری را گم می کند و تلاشش برای یافتن آن بی نتیجه مانده است.

میرزایی این طبیعت دوست هم استانی از علت و انگیزه این کار خود در تحویل کبک به محیط زیست صحبت می کندو می گوید: بر این عقیده است که اکو سیستم چرخه حیات پرندگان باید در طبیعت بچرخد و این کبک متعلق به طبیعت است و حق زندگی دارد و معتقد است که زیبایی طبیعت به وجود چنین پرندگانی است.

وی در پایان ضمن اشاره به گسترش کار فرهنگی برای حفظ محیط زیست می گوید: با این وضعیتی که این کبک دارد و بعلت زدن بالهایش موقتا" قادر به پرواز نیست اگر آن را به طبیعت برگردانیم و طعمه روباه شود بهتر از آن است که در قفس نگهداری شود.

عنایت اله میرزیی ساکن یاسوج و از پیمانکاران آب و فاضلاب روستایی استان است.

کبک هایی که بال های آنها زده شده است پس از کندن بالهای زده شده این بالها طی دوره ی دو هفته ای مجددا" رشد کرده و قادر به پرواز می باشند, که پس از تیمار داری قابل رهاسازی در طبیعت اند.

اداه کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویر احمد ضمن تشکر از اقدام این هم استانی خواسته است در صورت مشاهده چنین مواردی و یا موارد تخلفات زیست محیطی مراتب را به سامانه 1540 این اداره کل اطلاع رسانی نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار