بسته خبری تابناک کهگیلویه و بویراحمد
بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای استان از جمله:«انتشار کلیپ در شبکه های مجازی دعوا در دنیای واقعی»،«محصولات گلخانه ای سالم تر هستند یا طبیعی» و ..پرداخته می شود
کد خبر: ۲۴۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷ 19 June 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
رصد‌خانه «تابناک کهگیلویه وبویراحمد،»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.
کارخانه قند یاسوج و اختلاف خانوادگی
در جلسه رفع موانع تولید،جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی استان با بیان اینکه دولت نتوانسته است در عمل به شعارهای خود خوب عمل کند، بیان کرد: یکی از دلایل تعطیلی کارخانه قند یاسوج بی توجهی دولتمردان به این موضوع است.
در ادامه ابراهیم کشاورز مدیرکل امور اقتصاد ودارایی کهگیلویه وبویراحمد در جواب کیانی گفت: آقای کیانی بانک تجارت یک بانک خصوصی است و ربطی به دولت ندارد.
کشاورز خواهان افشاگری در مورد واگذاری کارخانه قند یاسوج از سوی بانک تجارت به بخش خصوضی شد، و بیان کرد: سئوالی که امروز برای من و برخی پیش آمده است این است که این کارخانه با چه ادله و طبق چه قانون و دستورالعملی به مزایده گذاشته شده است و چگونه این مزایده برگزار شده که برخی از مدیران امروز مطلع می شوند که این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شده است.
لهراسب باقری سرمایه گذار جدید این کارخانه در جواب مدیرکل امور اقتصاد ودارایی کهگیلویه وبویراحمدگفت: من جواب گویی شما و امثال شما نیستم و طبق قانون و بر اساس ادله های قانونی این مزایده را با ۸۰۰میلیون تومان بالاتر از قیمت گفته شده برنده شده ام و اسناد آن هم موجود است.
وی با انتقاد از تفکر مدیران استانی در جذب توسعه سرمایه گذار گفت: همه ما می دانیم که هیچ سرمایه گذاری به این استان نیآمده و نخواهد آمد.
سرمایه گذار جدید کارخانه قند باسوج گفت: متأسفانه با طرز تفکری که مدیران استانی دارند و فقط به دنبال طلبکار کردن دیگران هستند نمی توان توسعه را در این استان رقم زد.
باقری با انتقاد از سخنان مدیرکل امور اقتصاد ودارایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: برخی از رسانه که با من اختلاف خانوادگی دارند تیتر کردند که کارخانه قند به تاراج رفته و امروز حرف همین آقایان را برخی از مدیران می زنند.
وی با طرح این سئوال که چه کسی می تواند این کارخانه را بخرد، بیان کرد: من این کارخانه را با بدهی ۶۰میلیارد تومانی خریده ام و اگر کسی جرأت دارد بیایید و اهل کار باشدمن آن را  ۵۰۰میلیون تومان زیر قیمیت به آن خواهم داد.
سرمایه گذار جدید کارخانه با اشاره به این موضوع که توسعه و اشتغال امروز همکاری و همیاری مسئولان را می طلبد، بیان کرد: برای شانتاژ بازی و معروف شدن نیامده ام و سابقه اجرایی خانواده باقری بر همه واضح است پس نباید با شایعات و حرف های بیهوده در پی سنگ اندازی بود.
 اما واگرهای معدن فسفات چرام
پس از صحبت های عدل هاشمی در خصوص واگذاری این معدن به سازمان کوثر حال رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان این واگذاری را تکذیب کرده است.
داریوش دیودیده با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات این معدن زیرزمینی بودن آن است، عنوان کرد: به همین دلیل فراهم آوردن برخی از زیرساخت‌ها در آن با مشکلاتی رو به رو است.
دیودیده با بیان اینکه شرکت آیرما بیش از 7 سال معدن را در دست دارد، تاکید کرد: تا کنون هیچ‌گونه اقدامی مبنی بر بهره‌بردای از این معدن توسط این شرکت انجام نشده است.
وی بیان کرد: ما براساس قانون هر چند وقت یک بار وضعیت معدن را به شورای عالی معادن گزارش داده و آنها پس از بررسی یک بازه زمانی یک ساله فرصتی به شرکت آیرما دادند تا از این معدن بهره‌برداری کند ولی باز شرکت هیچ اقدامی انجام نداده  و اکنون شورای عالی معادن یک فرصت 6 ماهه به این شرکت داده است و تا پایان شهریور 95 فرصت دارند.
دیودیده تصریح کرد: تا کنون هیچ‌گونه مزایده‌ای برای واگذاری معدن فسفات چرام به سرمایه‌گذار دیگری انجام نشده است.
وی بیان کرد: اگر شرکت  در این مدت تعیین نشده کار خاصی انجام ندهد ما براساس نظر شورای عالی معادن در زمینه این معدن اقدام خواهیم کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: این سازمان پیگیر است تا از طریق یک شرکت توانمند یا تشکیل کنسرسیوم و یا مشارکت سرمایه گذاران این معدن به بهره‌برداری برسد.
وی با اشاره به مشکلات بیکاری جوانان به خصوص در شهرستان چرام،  تاکید کرد: در صورت بهره‌برداری از معدن فسفات چرام براساس گواهی تجهیز برای 300 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌شود.خبرگزاری تسنیم این خبر را منتشر کرده است
محصولات گلخانه ای سالم تر هستند یا طبیعی
شاید شما هم جز اکثریت افرادی باشید که محصولات طبیعی را سالمتر از محصولات گلخانه ای می دانند.اما رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بر خلاف تصور رایج گفت: محصولات گلخانه‌ای سالم‌تر از محصولات مزرعه‌ای است.
جعفر گوهرگانی با اشاره به نوع برداشتی که مردم از محصولات گلخانه‌ای در جامعه داشته و این محصولات را آغشته به سموم می‌دانند، اظهار کرد: این طرز تفکر اشتباه است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد دلیل صحبت های خود را در کنترل استفاده از سموم در محصولات گلخانه‌ای  بیان کرد که در نتیجه آن هیچ گاه سمومی خارج از قاعده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
وی این مشکل را بیشتر برای محصولات مزرعه‌ای دانست و گفت: برای مثال در مزرعه‌های هندوانه و یا گوجه استفاده کنترل شده از سموم رعایت نمی‌شود به خصوص در زمینه کشت هندوانه که مشکلات زیادی وجود دارد.
این مسؤول بیان کرد: در گلخانه‌ها کنترل سموم توسط ناظرین صورت می‌گیرد و بیشتر حشرات را به صورت طبیعی از بین می‌برند.
انتشار کلیپ در شبکه های مجازی دعوا در دنیای واقعی
این روزها داد کارشناسان مسائل اجتماعی بلند است که چرا مردم بجای اینکه همدیگر را از نزدیک ببینند و بصورت واقعی با هم مراوده داشته باشند چسبیدن به شبکه های اجتماعی؟
اما حالا همین شبکه های اجتماعی توانسته اند با هنر خود چنان کاربران را به هم نزدیک کنند که این نزدیکی بیش از حد خسارت بار شود!
در روزهای گذشته کلیپی از یک درگیری خشن در یکی از شهرهای استان منتشر شد که این کلیپ بازتاب فراوانی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی داشت.
افراد درگیر با پرتاب سنگ به  یک دیگر حمله ور می شوند و رعب و وحشت را در مکان درگیری به وجود می آورند و شدت درگیری دراین کلیپ به اندازه ای بالا بوده که برخی از خودروهای پارک شده در آن محل به دلیل پرتاب سنگ دچار خسارت شده اند.
با پیگیری خبرنگار ما مشخص شد آغاز این درگیری به دلیل انتشار یک کلیپ در شبکه های اجتماعی بوده که موجب نگرانی و اختلاف خانوادگی چند تن از افراد یک فامیل با یکدیگر شده و سپس درگیری به بیرون کشیده می شود.
این درحالی است که گفته می شود همه افراد مرتبط با این درگیری از سوی مقامات قضایی دستگیر شده و پرونده آن مورد پیگیری قرار گرفت.این خبر را صبح زاگرس منتشر کرده است


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار