رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: کشاورزان کهگیلویه از کشت هنداونه خودداری و نسبت به کاشت «بیلیمو» اقدام کنند.
کد خبر: ۲۴۸۱۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 19 June 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، عبدالله قیصری در نشست با کشاورزان و مردم چاروسا  گفت: باز شدن جاده های بین مزارع، 600هکتار آبیاری تحت فشار در شهرستان، 12 استخرهای ذخیره آب، 10هزار هکتار کشت مکانیزه در سطح شهرستان که امسال تولید گندم در سطح استان رتبه اول را در استان داشتیم که تقریبا 14هزار تن گندم تحویل سیلوها شد، آموزش کشاورزان و بهره‌برداران که این شهرستان را در این زمینه اول بود که گوشه ای از خدمات جهاد کشاورزی در یکسال اخیر بود.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه ادامه داد: احداث و بهره برداری از 6واحد دامداری و گاوداری با اعتبار 8میلیارد تومان که در هفته دولت یک واحد گاوداری هم در این شهرستان و در صحرای کلاچو افتتاح می شود.

وی به خدمات کشاورزی در چاروسا اشاره و گفت: سد چاروسا که با ذخیره 17میلیون متر مکعب آب با قول های که از سوی سازمان داده شد پیگیری و نسبت به راه اندازی و شروع بکار آن هیچ کوتاهی انجام نخواهیم داد، آبرسانی با تانکر در روستاهای چاروسا، سیلاب بندی آب در مزارع منطقه، بازگشایی جاده بین مزارع، توزیع بذور اصلاح شده بین کشاورزان و برگزاری کلاس های آموزشی از مهمترین کارهای بود که در چاروسا انجام و در آینده انجام خواهد شد.

قیصری به سیل فروردین و خسارت وارد شده به مزارع چاروسا اشاره و تاکید کرد: بیمه کردن محصولات توسط مردم بسیار مهم است با وجود این که رئیس سازمان در حال پیگیری خسارت وارد به کشاورزان هستند ولی نیاز است که کشاورزان توجه داشته باشند که نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه با بیان اینکه هندوانه یکی از محصولات استراتژیک و مهم کهگیلویه به شمار می‌رود تصریح کرد: کشت بی‌رویه و غیرکارشناسی هنداونه در شهرستان باعث ضرر و زیان کشاورزان می شود و متاسفانه تعداد زیادی از این کشاورزان هر ساله متضرر می‌شوند که باید درس بگیرند.

وی اضافه کرد: کشت برنج و هندوانه در زمین‌های که آب مورد نیاز آن‌ها از طریق سفره‌های زیر زمینی تامین‌می‌شود، امسال ممنوع شد و باید به جای آن از کشت «بیلیمو» که از محصولات با درآمد بسیار بالا است ،استفاده و کاشت نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار