مدیرعامل بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت بیش از 70درصد معادل 420 میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان این استان بابت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۴۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵ 18 June 2016
الله داد محمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا میزان خرید گندم سیلویی در استان را در سال جاری تاکنون حدود 47هزار تن اعلام کرد.
محمدی اظهار کرد: مشکلی برای پرداخت مطالبات باقی مانده کشاورزان وجود ندارد.
وی با اشاره به ابراز رضایت کشاورزان نسبت به پرداخت به موقع مطالبات آنها ، گفت: در سال زراعی جاری قیمت پایه گندم همچون سال گذشته از طریق دولت تعیین شد و در تمامی نقاط کشور این محصول با یک نرخ خریداری می شود که این مهم تا حدود زیادی نگرانی کشاورزان را کاهش داده است.
وی میزان پرداختی بابت خرید 42 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال زراعی گذشته را نیز افزون بر 600 میلیارد ریال ذکر کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد نیز پیشتر و در گفت و گو با ایرنا میزان پیش بینی خرید گندم سیلویی و بذری در سال زراعی جاری را افزون بر 70 هزار تن اعلام کرده بود.
به گفته گوهرگانی کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت لازم برای خودکفایی در زمینه گندم تا حدود دو سال آینده را دارد.
وی میزان گندم مصرفی مورد نیاز برای جمعیت 700 هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد را حدود 80 هزار تن ذکر کرد.
گوهرگانی معتقد است که با ادامه این روند و تعامل بیش از پیش کشاورزان و جهاد کشاورزی امکان تحقق و تامین 100درصد مواد غذایی در استان تحقق خواهد یافت.
سطح زیرکشت گندم دیم ، آبی و جو دیم و آبی در استان کهگیلویه وبویراحمد به ترتیب 82، 24 هزار و 200 و 30 هزار هکتار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار