استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد و راه اندازی پارک علم و فناوری در توسعه همه جانبه این استان به ویژه در زمینه اقتصادی و علمی موثر است.
کد خبر: ۲۴۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲ 18 June 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی خادمی روز شنبه در نشست بررسی موانع و مشکلات ساخت پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید با تعامل لازم و عزم جدی مسئولان اجرایی و روسای دانشگاه های این استان هر چه سریعتر پارک علم و فناوری در استان ایجاد و راه اندازی شود.
وی بیان کرد: تمامی استان های کشور سال هاست که دارای پارک علم و فناوری هستند در حالی که کهگیلویه و بویراحمد هنوز آن را ایجاد و راه اندازی نکرده است.
خادمی اظهار کرد: تا هفته آینده بررسی های لازم برای واگذاری ساختمان در حال احداث دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد واقع در جاده یاسوج - شیراز و روستای سرآبتاوه به دانشگاه یاسوج برای ساخت پارک علم و فناوری این استان انجام شود.
وی عنوان کرد: مسئولان دانشگاه یاسوج نیز ساختمان مناسبی را به عنوان جایگزین به دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد واگذار کنند.
خادمی ابراز داشت: اعتبار، تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای ایجاد زیرساخت های لازم و راه اندازی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به این استان به طور مستند و در قالب کتابچه ای مطرح می شود.
وی افزود: استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز آماده پیگیری مسائل و مشکلات موجود بر سر راه ایجاد و راه اندازی پارک علم و فناوری این استان از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا دیگر متولیان کشوری است.
خادمی گفت: وجود پارک علم و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد آثار و نتایج متعددی به دنبال داشته و موجب دلگرمی هر چه بیشتر نخبگان علمی و محققان این استان برای انجام فعالیت های پژوهشی و افزایش میزان تجاری سازی و تبدیل ایده ها به ثروت در استان خواهد شد.
در این نشست راهکارهای کمک به ایجاد پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان دانشگاه یاسوج، پیام نور و آزاد اسلامی بررسی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار