مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: با همکاری و همدلی دستگاه های فرهنگی و تبلیغی استان جنبش کتابخوانی با محوریت حیات امام رضا(ع) در این استان ایجاد کنیم.
کد خبر: ۲۴۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 18 June 2016
علی نیکنام برگزاری جشنواره رضوی را یکی از اساسی ترین فعالیت های مجموعه کتابخانه های عمومی کشور عنوان کرد و افزود: برای اجرای هر چه با شکوهتر این جشنواره با دستگاه های فرهنگی سطح استان تهران رایزنی هایی انجام شده است.

نیکنام افزود: در راستای استفاده از ظرفییت سازمان های مختلف جلسات متعدد با امامان جمعه شهرستان ها، سازمان بسیج، کانون فرهنگی - هنری مساجد و سازمان پارک ها برگزار شده و تمامی سازمان ها آمادگی خود برای اجرایی کردن این طرح را اعلام کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای جشنواره کتابخوانی رضوی، کتاب های جشنواره در پارک های بانوان، باشگاه های ورزشی، مساجد و حوزه های بسیج توسط کتابداران تبلیغ و فروخته می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران با اشاره به استفاده از پتانسیل مراسم و نمایشگاه ها در سطح استان برای تبلیغ جشنواره تاکید کرد: غرفه ای از سوی اداره کل در محوطه نماز جمعه تهران واقع در خیابان انقلاب هر هفته برپا و همکاران در آن به معرفی، تبلیغ و فروش کتاب های جشنواره اقدام می کنند.

وی افزود: دو غرفه در نمایشگاه بین المللی قرآن واقع در مصلای تهران، شامل یک غرفه در سالن فرهنگی مصلا ویژه کودکان و یک غرفه در حیاط اصلی ویژه تبلیغات جشنواره برای عموم شهروندان برپا شده است.

نیکنام خاطر نشان کرد: غرفه های مصلای تهران در ایام ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت 17 الی 23:30 در خدمت مردم هستند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران با تاکید بر اهمیت تبلیغات و اطلاع رسانی در راستای تبیین طرح کتابخوانی گفت: ایجاد فضای مجزا در پورتال اداره کل برای بارگذاری اخبار و گزارش های جشنواره، تهیه اخبار از برنامه های اجرا شده در سطح استان، طراحی و چاپ هزار نسخه پوستر جشنواره و انتشار گسترده در سطح استان، تهیه بیش از دو هزار تراکت تبلیغاتی و توزیع در سطح شهرستان های استان از جمله فعالیت های تبلیغی این جشنواره است.

وی استفاده از ظرفیت وبلاگ کتابخانه های استان، بارگذاری فایل پوستر در سایت های خبری، وبلاگ های کتابخانه ها و رایزنی برای درج در خبرگزاری ها، رایزنی برای پخش تیزر در تلویزیون از دیگر برنامه های تبلیغی جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد.

دبیر جشنواره کتابخوان رضوی در استان تهران استفاده از ظرفیت تبلیغات شهری و محیطی را امری مهم و تاثیر گذار دانست و افزود: انجام هماهنگی های لازم و نامه نگاری با شهرداران برای اختصاص بیلبورد در سطح شهرستان های استان، توزیع و نصب پوسترهای جشنواره در مراکز پر رفت و آمد، ارسال پوستر جشنواره برای روابط عمومی دستگاه های اجرایی و سازمان ها نظیر کانون فرهنگی و هنری مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، نصب پوستر جشنواره در تمامی کتابخانه ها و مراکز فرهنگی نزدیک آنها و مدارس از دیگر فعالیتهای این اداره کل در راستای معرفی و تبیین جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح استان است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی در راستای جلب مشارکت کودکان و بزرگسالان و معرفی کتاب های جشنواره رضوی، گفت: در راستای معرفی بهتر کتاب های مسابقه و تشویق کودکان و خانواده های آنها به شرکت در جشنواره سه کتاب معرفی شده در جشنواره در قالب برنامه های فرهنگی نظیر جمع خوانی و قصه گویی در کتابخانه های عمومی سطح استان توسط کتابداران اجرا شده است.

وی درباره روش های دسترسی علاقمندان به منابع مسابقه کتابخوانی گفت: فایل کتاب های مسابقه در پورتال اداره کل بارگذاری شده و فایل های کتاب ها نیز برای سازمان های فرهنگی ارسال شده است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری سازمان ها و دستگاه های فرهنگی، دینی و تبلیغی در سطح استان برای برگزاری جشنواره تاکید کرد: در این راستا جلسه های هم اندیشی و هم افزایی با مدیر کل ارشاد استان تهران، سرپرست دبیرخانه کانونهای فرهنگی- هنری مساجد استان تهران، سازمان حج و زیارت استان و رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) برگزار شده است.

به گفته نیکنام، هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی است؛ مسابقه کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است.

جشنواره کتابخوانی رضوی هر ساله به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(س) و هم‌زمان با دهه کرامت، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار