نگاهی به مهمترین مواضع سیاسی ائمه جمعه استان:
مهمترین موضوعات سیاسی روز که در خطبه های نماز جمعه این هفته مطرح شد، مسائلی از جمله بحث تروریسم و بازگشت به حامیان تروریسم،موضوع انتخاب اسرائیل به عنوان رئیس کمیته حقوقی سازمان ملل،حذف نام عربستان از کشورهای ناقض حقوق کودکان و ...بود.
کد خبر: ۲۴۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲ 18 June 2016
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،با توجه به اهمیت خطبه های نماز جمعه در نظام اسلامی و همچنین اعلام مواضع سیاسی اتخاذ شده از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه توسط امامان جمعه،مهمترین این مواضع سیاسی که می تواند در مسائل سیاسی استان و کشور تاثیر گذار باشد در بسته ای خبری ویژه منتشر می شود.
اگر در مقابل دشمن تبلیغ سازمان یافته نداشته باشیم ریزش خواهیم داشت
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه اتهام پاسخ مناسبی نیست، افزود:وقتی مسؤولی را نقد می‌کنیم پاسخ معقول،مشروع و منطقی دهند.
امام جمعه دهدشت سالروز صدور فرمان امام خمینی مبنی بر تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی در سال 60 و روز تبلیغ و اطلاع رسانی را از دیگر مناسبت‌های پیش رو برشمرد و افزود:شبکه تبلیغ در تحقق انقلاب نقش مهمی داشته است.
حسینی با بیان اینکه پایه‌های انقلاب بر همین شبکه‌های تبلیغی حوزه‌های علمیه استوار بود، بیان کرد:مبلغان روحانی پیام امام و انقلاب را به همه جا می‌رساندند و مردم را بیدار می‌کردند.
وی تبلیغ اسلام و تبلیغ باورهای دینی در نظام اسلامی را یک اصل دانست و گفت:اگر منبر و سخنرانی‌ها نباشد دشمن مردم را خلع سلاح می‌کند.
حسینی با اشاره به گسترش شبکه‌های تبلیغ تصریح کرد:دشمن از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ برنامه‌های شوم خود بهره می‌برد.
امام جمعه دهدشت افزود:اگر در مقابل تبلیغات دشمن تبلیغ دینی به شکل سازمان یافته انجام نشود ریزش خواهیم داشت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه تصریح کرد:پوشش نامناسب در جامعه ما ناشی از تغییر باور است و این کار از سوی دشمن در فضای مجازی صورت می‌گیرد.
تروریسم گریبان آمریکا را هم گرفت
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه های نماز جمعه یاسوج 31 خردادماه سالروز صدور رای مجلس شورای اسلامی در مورد بی کفایتی بنی صدر را یادآور شد و ابراز داشت: این فرد خودباخته و وطن فروش خیانت های متعددی به کشور و ملت ایران کرد.
حسینی به موضوع حمله تروریستی در آمریکا اشاره کرد و گفت: آتش تروریسم دامنگیر آمریکا به عنوان حامی اصلی تروریست ها شد و چند روز قبل در یک حادثه تروریستی در این کشور حدود 50 نفر کشته و بیش از 53 نفر نیز زخمی شدند.
امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: در هر نقطه ای از دنیا که کشتار و جنایتی اتفاق می افتد آمریکا به طور مستقیم و یا غیرمستقیم در آن دخالت دارد.
وی عنوان کرد: دو هفته قبل در رسانه های کشور مطلبی در زمینه فیش های حقوقی چند صد میلیونی برخی از مسئولان اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتشر شد که بازتاب گسترده ای نیز بین مردم داشت.
حسینی ابراز داشت: دریافت این حقوق ها نوعی خیانت و بی عدالتی است و باید با برخورد قانونی مناسب متولیان امر از بروز چنین فسادهای اقتصادی در جامعه اسلامی جلوگیری شود.
برخی مسئولان نقش روابط عمومی آمریکا را بازی نکنند
امام جمعه قلعه رئیسی با تشریح بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام پرداخت و اظهار داشت: مستکبران و منافقان بدانند این ملت و این امت انقلابی در صورت نقض برجام آمادگی خویش جهت به آتش کشیدن برجام در مقابل لانه جاسوسی آمریکا با فریادهای الله اکبر اعلام می‌کنند و پشتیبان ولی امر خود هستند.
وی خاطرنشان کرد: برخی نقش روابط عمومی آمریکا را بازی نکنند این شرم آورترین کاری است که یک مسؤول بیاید خیانت‌های دشمن را به خاطر منافع سیاسی و حزبی خود توجیه کند و آنچنان به ملت خویش تلقین کند که متوجه دشمنی‌ها و خیانت‌های دشمن نشود امیدوارم بعضی‌ها در این کشور نقش بازی نکنند همگان بدانند تا قیامت آب ما با آمریکا در یک جوی نمی‌رود.
صلواتی در ادامه با بیان اینکه باید به حال سازمان ملل گریست ابراز داشت: این سازمان ملل و دولت مستکبر و ضد قرآنی آمریکا رژیم و کودک کش و بی‌رحم عربستان سعودی را از فهرست سیاه ناقصان حقوق بشر کنار گذاشت همه عالمیان بدانند نام آل سعود برای همیشه در تاریخ فهرست نام‌های ننگین بین‌المللی باقی خواهد ماند و مایه ننگ خواهد بود و یک رسوایی تاریخی برای سازمان ملل بود.
انتخاب خنده آور سازمان ملل
خطیب نماز جمعه سی سخت در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر سی سخت با اشاره به انتخاب رژیم صهیونیستی به عنوان رئیس کمیته حقوقی سازمان ملل گفت:این انتخاب به عنوان یکی از خنده آورترین اتفاقات سال است چرا که این رژیم تهدیدی بالفعل و بالقوه برای بشریت و عامل نا امنی در جهان است.
امام جمعه سی سخت با اشاره به ترور دانشمندان هسته ای توسط رژیم سفاک صهیونیستی افزود:جهان اسلام در قبال این انتخاب نباید ساکت بنشیند چرا که ننگین بارتر از این انتخاب سکوت در قبال این حرکت است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر سی سخت ابرازکرد:سازمان ملل گرگی را به عنوان مامور بشریت انتخاب کرده است و این انتخاب نشان میدهد مجامع بین المللی جز برای لابیگری سرمایه داران و زور مداران هیچ اثر دیگری ندارد.
در مورد برجام اهل منطق هستیم
امام جمعه دیشموک با اشاره‌ای به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان نظام داشت و گفت: در این دیدار بحث برجام مورد خطاب رهبر بود که از دیدگاه‌های متفاوت مورد بحث قرار گرفت؛ اینکه برخی‌ها برجام را فتح‌الفتوح می‌نامند از آن حمایت تمام قد را دارند و برخی‌ها ان را نادیده گرفته و باید بدانند که قضیه برجام نباید دغدغه حلال مشکلات ما باشد.
وی متذکر شد: با توجه به اینکه طرف مقابل تحریم‌ها را حذف نکرد و قضیه بانک‌ها حل نشده دغدغه بیمه نفت‌کشها هنوز مانده است ولی ما غنی سازی ۲۰ درصدی را راکد کردیم و انتقادات زیادی پشت برجام وجود دارد اما ما نشان دادیم که اهل منطق و مذاکره بودیم و آمریکا با حیله‌گری خود مورد نقض برجام خواهد بود و باید بداند که اگر او برجام را پاره کند ما او را آتش خواهیم زد.
سازمان ملل تحت تاثیر زر و زور قرار گرفت
امام جمعه لنده در خطبه های نماز جمعه این شهر به حذف نام عربستان از کشورهای ناقض حقوق کودکان توسط سازمان ملل اشاره و گفت: سازمان ملل تحت تأثیر زر و زور چند کشور نام عربستان را از این لیست خارج کرد ولی نام عربستان برای همیشه در لیست کشورهای ناقض حقوق بشر و کودک باقی خواهد ماند و جنایات این رژیم کودک‌کش از اذهان ملت‌های مسلمان پاک نمی‌شود.
حجت‌الاسلام کیانی‌اصل در ادامه به حادثه‌های تروریستی در کشورهای غربی اشاره و افزود: ما ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی در کشورها، می‌گوییم این ترورها و اقدامات تروریستی ثمره اقداماتی است که آن‌ کشورها در ممالک دیگر انجام دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار