خطبه های امام جمعه شهر لیکک امروز :
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی:ریزگردهایی که امروز به شهرستان بهمئی و استانهای جنوبی وارد شدند از عواقب توجه نکردن به بیابان زدایی است.
کد خبر: ۲۴۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۹ 18 June 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،امام جمعه شهر لیکک در خطبه های امروز نماز جمعه با ابراز نگرانی از نابودی جنگلهای کشور و افزایش بیابان ها،گفت: در روز بیابان زدایی باید احساس شرمندگی کنیم،جنگل های کشور در حال نابودی است و هر روزه به بیابان ها اضافه می شود.
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی تصریح کرد:ریزگردهایی که امروز به شهرستان بهمئی و استانهای جنوبی وارد شدند از عواقب توجه نکردن به بیابان زدایی است.
امام جمعه شهر لیکک با تاکید بر لزوم تلاش و پیگری مسئولان شهرستانی و استانی برای مقابله با پدیده ریز گردها و جلوگیری از توسعه بیابان ها،گفت:وای به حال ما و وای به حال شهرهای جنوبی کشور،مسئولان باید در حد وسع خود کاری کنند.
افروغی در بخش دیگر از خطبه های امروز به موضوع اضافه کردن تبصره های جدید به قبوض مصرفی آب روستایی اشاره کرد و گفت: مسئولان باید متوجه این قضیه باشند که هزینه های سرسام آوری به عنوان تبصره 3 در قبض های آب روستایی اضافه شد .
وی افزود: اگر این هزینه ها مربوط به توسعه زیرساختها هستند که بیشتر زیر ساختها اوایل انقلاب آماده شد و اگر هزینه نگهداری تجهیزات است که باز هم این مبالغ خیلی بیشتر از هزینه نگهداری است و در این صورت بودجه هایی که دولت هر ساله برای آب روستایی مصوب می کند ، کجا می روند؟
امام جمعه شهر لیکک با اشاره به لزوم توجه به روستاهای محروم کشور در اضافه کردن این تبصره جدید،گفت:چرا در اجرای این تبصره همه روستاها را به یک دید نگاه می کنند و بین روستای محرومی که در بهمئی است و روستایی که در تهران است،تفاوتی وجود ندارد؟
افروغی خاطرنشان کرد:مصرف بهینه آب یکی از پارامترهای دینی و سبک زندگی اسلامی است در خیلی از روستاهای ما آب مصرفی سه یا چهار روزی یکبار به خانواده ها می رسد و کمبود آب داریم و ما هم مردم را به پرداخت قبوض مصرفی توصیه می کنیم اما مسئولان باید تا وزارت خانه پیگیر این قضیه باشند.
خطیب جمعه شهر لیکک با تبریک روز اصناف به همه بازاریان و اصناف کشور، گفت:اصناف نقش مهمی در کمک به انقلاب داشتند و خیلی از هزینه های انقلاب را بازاریان متقبل شدند.
افروغی با بیان اینکه بازاریان باید هم سود خود را در نظر بگیرند و هم انصاف داشته باشند، افزود:بازایان باید احکام مربوط به معامله را بدانند و در حفظ شعائر دینی در حد وسع خود تلاش کنند.
وی گفت:یکنواخت نبودن قیمت کالاها در شهری یک وجبی مثل لیکک نشان از این است که باید مسئولان متولی نظارت دقیق تری بر اصناف و بازاریان داشته باشند .
افروغی در فرازی دیگر از خطبه های امروز رفتار برخی از مسئولان به خطبه های ائمه جمعه را به جبهه گیری نامناسب تعبیر کرد و گفت:تذکراتی که در تریبون مقدس نماز جمعه به مسئولان داده می شود از روی غرض نیست و برای بعضی از آنها ماه ها تحقیق و پیگیری صورت می گیرد تا در خطبه ها مطرح شوند.
امام جمعه شهر لیکک به نمونه ای از این انتقادها اشاره کرد و گفت:به عنوان نمونه، قضیه کسر حق مربیان نهضت سواد آموزی را نزدیک به 4 ماه در جریان بودم و پیگری کردم و بعد از آن در خطبه ها عنوان کردم.
افزوغی افزود:40درصد از حقوق این مربیان برداشته می شود که 4 ماه وقت گذاشتم تا معلوم شد 20 درصد آن را سازمان تامین اجتماعی برداشت می کند ، در صورتی که این افراد بیمه تامین اجتماعی نیستد.
وی تاکید کرد:امام جمعه،فرماندار و رئیس اداره شهرستان باید پیگیری کنند و مدیر کل هم باید حرف حقی که از تریبون نماز جمعه اعلام می شود،حرف مردم است و ائمه جمعه غرضی در کار ندارند.
امام جمعه شهر لیکک در بخش دیگری از خطبه های امروز با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران،گفت:شهید چمران کسی بود که در تمام دوران تحصیل خود در آمریکا از خدا غافل نبود و همین روز موفقیت ایشان بود.
افروغی با بیان اینکه شهید چمران در ولایت ذوب بود و عاشق اهل بیت بود،گفت:شهید چمران با گذشتن از زندگی دنیا و مجاهدتهای گوناگون در کنار امام موسی صدر در لبنان قرار گرفت و ماحصل آن مجاهدتها حزب الله لبنان شد که خار چشم استکبار است.
گزارش:امین روانان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار