تابناک کهگیلویه و بویراحمد
فرماندار کهگیلویه: متکدیان بومی که از حمایت کمیته امداد یا بهزیستی برخوردار هستند با اهرم‌های بازدارنده از قبیل قطع مستمری و خارج شدن از چرخه حمایت از ادامه فعالیت در سطح شهر منع شوند.
کد خبر: ۲۴۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 15 June 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،یکی از معضلاتی که تا حدود زیادی جامعه را تحت تاثیر قرار داده است ،وجود متکدیانی است که گاه و بی گاه جلوی درب منازل یا معابر عمومی سطح شهر ، از شما تقاضای کمک دارند.
اینکه این گدایان با تنوع در جنسیت و سن چه مشکلاتی را برای جامعه بوجود می آورند ،نیاز به توضیح ندارد چرا که از مسئولین تا مردم همه درگیر این ناهنجار اجتماعی هستند.
در شهرستان کهگیلویه ، تعدد این متکدیان و همچنین آثار منفی اجتماعی این پدیده مسئولین این شهرستان را واداشت تا در این خصوص جدیت بیشتری به خرج دهند.
گدایان داخلی و خارجی سامان دهی شوند
در همین راستا علی پوزش فرماندار کهگیلویه در نشست کمیته ساماندهی متکدیان که در فرمانداری دهدشت برگزار شد ،خواستار برگزاری این نشست به صورت ماهانه شد و  هدف از تشکیل این نشست را جمع آوری متکدیان در سطح شهر و ساماندهی آنان دانست.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه بی‌تفاوتی مردم و سازمان‌ها نسبت به آسیب‌های اجتماعی سبب شیوع این معضلات خواهد شد افزود:امور اجتماعی از مسائل مهم جامعه است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

فرماندار کهگیلویه گفت: متکدیان بومی و اتباع خارجی در سطح شهرستان باید با همکاری نهادهای مرتبط شناسایی و ساماندهی شوند.

پوزش با بیان اینکه متکدیان بومی باید شناسایی و در صورت امکان زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار گیرند افزود: نسبت به هر دو گروه متکدیان بومی و غیر بومی نمی‌توان بی‌تفاوت بود.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه متکدیان بومی که از حمایت کمیته امداد یا بهزیستی برخوردار هستند نیز با اهرم‌های بازدارنده از قبیل قطع مستمری و خارج شدن از چرخه حمایت از ادامه فعالیت در سطح شهر منع شوند افزود: اتباع بیگانه نیز با همکاری نیروی انتظامی و با هزینه شهرداری با خارج از شهرستان انتقال داده شوند.

وی تصریح کرد:عده‌ای از افراد به خاطر محرومیت از توان مالی،علمی یا سایر شاخصه‌های زندگی مطلوب به یکسری فعالیت‌هایی روی می‌آورند که می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
بهتر نیست اتباع بیگانه رد مرز شوند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار