وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اهدای لوحی از دو اهدا کننده مستمر خون در همدان تقدیر کرد.
کد خبر: ۲۴۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 15 June 2016
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اهدای لوحی از دو اهدا کننده مستمر خون در همدان تقدیر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، لوح تقدیر وزیر بهداشت در آئینی با حضور قائم مقام کانون هموفیلی ایران، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس سازمان جمعیت هلال احمر و مدیرکل امور اجتماعی استانداری به دو اهدا کننده مستمر خون که بالاترین شاخص اهدای خون را دارند تقدیم شد. 

مدیر کل سازمان انتقال خون استان همدان در آئین تجلیل از اهدا کنندگان خون اظهار کرد: 50 درصد از اهدا کنندگان خون در همدان مستمر هستند. 

دکتر افشین محمدی افزود: آقایان شریفی و احمدیان بش از یکصد بار اقدام به اهدای خون کرده اند که اقدام آنها بسیار شایسته و قابل تقدیر است. 

وی با ذکر اینکه زکات سلامتی بدن هدای خون است اضافه کرد: با توجه به شرایط حاکم در کشور و استقبال مردمی دیگر اهدای اجباری خون وجود ندارد بلکه تمامی افراد داوطلبانه برای اهدای خون مراجعه می کنند. 

وی گفت: طبق برنامه تا دو ماه آینده سازمان انتقال خون به سمتی پیش می رود که تمامی اهدا کنندگان خون از افراد باسابقه باشند. 

مدیر کل سازمان انتقال خون استان همدان توضیح داد: از این پس از افرادی که برای نخستین بار برای اهدای خون مراجعه می کنند تست گرفته و پس از گذشت سه ماه داوطلب می تواند خون خود را هدیه کند. 

محمدی اضافه کرد: با توجه به افزیش جمعیت اهدا کنندگان خون، هدف این سازمان افزایش سلامت خون است چون بیشتر آلوگی خون مربوط به افرادی که برای نخستین بار خون اهد می کنند. 

وی اظهار کرد: 75 درصد پلاسمای خون در ایران مصرف شده و مابقی به کشورهای اروپایی صادر شده و از آنجا دارو وارد می شود. 

وی با ذکر اینکه در ایران تنها از پلاکتهای داخلی استفاده می شود گفت: استفاده از پلاکتهای ایرانی برای بیماران این اطمینان را ایجاد می کند که بیماری نوظهوری وارد کشور نمی شود. 

14 ژوئن روز تولد «کارل لندشتاینر» زیست‌شناس اتریشی برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال 1930 به خاطر کشف گروه‌های خونی است و این روز را به پاسداشت این مرد علم و زندگی، روز جهانی اهدای خون نامگذاری کرده اند. 

شعار روز جهانی اهدای خون ( 14 ژوئن برابر با 25 خرداد ) امسال 'با اهدای خون زندگی را به اشترا ک بگذاریم' است. 

در این روز در سرتاسر جهان از همت والا و فعالیت انسان دوستانه تمام تلاشگران اهدا و انتقال خون، قدردانی می‌شود. 

در پایان این آئین علاوه بر تجلیل از دو اهدا کننده مستمر خون ، به کارکنان انتقال خون همدان گل اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار