تابناک کهگیلویه وبویراحمد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ازشناسایی متخلفینی که 2 راس بزشکار کرده بودند خبر داد.
کد خبر: ۲۴۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 14 June 2016
با گزارشات مردمی و هوشیاری و اقدام به موقع محیط بانان دنا شکارچیان دو راس بز در منطقه حفاظت شده دنا شناسایی و پرونده آن ها به مراجع قانونی فرستاده شد.
 به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویر احمد  سید اسدالله هاشمی گفت : در بیست و سومین روز از خرداد ماه 95 مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دنا حین گشت و کنترل ارتفاعات نزدیک به 3000 متری آسمانی واقع در پارک ملی دنا در ساعت 16 متوجه صدای شلیک چندین گلوله می شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در ادامه افزود : همزمان گزارش مردمی عشایرمنطقه به سامانه 1540 این اداره کل مبنی بر شنیدن صدای شلیک چندین گلوله نیروهای کمکی یگان حفاظت از چندین مسیر به نیروهای مستقر در مکان تیر اندازی ملحق شده و مامورین به صورت محسوس و نامحسوس منطقه را دوربین کشی و پایش می کنند.

وی گفت : سرانجام بعد از دوساعت تیر اندازی در ساعت 18 متوجه حضور دونفر متخلف می شوند که با استفاده از یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دو راس بز شکار کرده بودند.

این مقام مسئول در ادامه افزود : متخلفین به محض دیدن مامورین لاشه بزها را بر روی زمین انداخته و متواری می شوند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت : متخلفین متواری شده شناسایی و برای هردوی آنها پرونده ای تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است .

سید اسدالله هاشمی در ادامه ضمن اشاره به جریمه 100 میلیون ریالی شکار هر راس بز و کل وحشی علاوه بر جریمه کیفری جرم به برخورد جدی و بدون اغماض با تخریب کنندگان محیط زیست به هرنحوی گفت : برابرقانون با متخلفین برخورد لازم صورت خواهد گرفت .

بالغ بر 327 گونه جانوری در سطح استان شناسایی شدند که اکثرا" در مناطق حفاظت شده زیست می کنند .

پارک ملی دنا 25822 هکتار مساحت دارد و دهمین ذخیرگاه زیست کره ایران به شمار می رود.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
کاک هوشنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
از چهرهء این دو نفر پیداست که انسانهایی پاک اما فقیر هستند و فقط برای نجات خانواده از گرسنگی شکار کرده اند و خداوند تمام موجودات را برای استفاده انسان افریده ایا جرم این دو نفر سنگین است یا جرم محیط زیست که بر اثر ندانم کاری انها صدها راس از همین بزهای کوهی بر اثر بیماری طاعون تلف شدند
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
هوشنگ!! اینا محیط بانن، اون دوتا شکارچی متواری شدند!! چه سریع هم رفتی رو منبر!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
باید شکاربانان گوشت را بکشند به سیخ ! وگرنه گوشت ها ضایع می شوند چاره ای نیست !
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار