رییس سازمان جهادکشاورزی خبر داد:
ریاست سازمان جهادکشاورزی استان ایلام ازتولید265 هزارتن گندم درایلام خبرداد.
کد خبر: ۲۴۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 12 June 2016
ریاست سازمان جهادکشاورزی استان ایلام ازتولید265 هزارتن گندم درایلام خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛دکتر طراب میری در جمع خبرنگاران گفت:در سال زراعی جاری و در فصل برداشت بالغ بر 240 هزار تن گندم مازاد بر نیاز تولید و از کشاورزان خریداری می شود.همچنین بیش از 23 هزار تن گندم بذری توسط کشاورزان تولید شده است.

میری به مناسب بودن بارندگی ها اشاره کرد و افزود: خوشبختانه سال زراعی 94 _ 95 از لحاظ بارش نزولات آسمانی سال پربرکتی بوده و همین مهم افزایش محصولات کشاورزی را به همراه داشته است.

وی ادامه داد:تا امروز 216هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و 205 میلیارد تومان پول خرید گندم به کشاورزان پرداخت و 50 میلیارد تومان نیز باقی مانده است.

ریاست سازمان جهادکشاورزی استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی در هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود:ط عمومی سازمان جهاد کشاورزی ایلام: 47 پروژه خدماتی و تولیدی بخش کشاورزی استان در هفته جهادکشاورزی کلنگ زنی و یا افتتاح خواهند شد.

میری اظهار کرد:  این  تعداد پروژه خدماتی و تولیدی در سطح استان با اعتباری بالغ بر 4587 میلیارد و 168 میلیون و 900 هزار ریال کلنگ‌زنی و یا افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این تعداد طرح برای 29 هزار و 172 نفر اشتغالزایی داشته است، افزود: تثبیت شغل 9 هزار و 281 نفر و بهره‌مندی 10 هزار و 587 خانوار از دیگر مزایای اجرای این طرح‌ها است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: این طرح‌ها شامل احدث باغات کشاورزی، آبیاری تحت فشار، فرآوری بذر، مزارع پرورش ماهی، مرغداری گوشتی، پنل خورشیدی و برق‌رسانی به چاه‌های آب کشاورزی است.

میری کشاورزی را رکن اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: در راستای بهره‌برداری از طرح و پروژه‌های این بخش در شهرستان چرداول تعداد 15 طرح مرغداری گوشتی و پروژه آبیاری قطره‌ای و بارانی به بهره‌برداری خواهد رسید که 22 خانوار از مزایای آن بهره‌مند خواهد شد.

وی به افتتاح طرح‌های مرغداری گوشتی و فرآوری و بوجاری بذر گندم در دهلران در طول این هفته اشاره و عنوان کرد: طرح‌های برق‌رسانی به چاه‌های کشاورزی، آبیاری تحت فشار تلفیقی و پنل خورشیدی نیز از جمله طرح‌هایی هستند که در شهرستان مهران افتتاح خواهند شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان بهره‌برداری از پروژه احداث باغات آبی «سه کران» در شهرستان ایلام و آبیاری تحت فشار بارانی در شهرستان ایوان را از دیگر طرح‌های افتتاحی این هفته دانست و گفت: تعداد 5 پروژه آبیاری بارانی و قطره‌ای در شهرستان سیروان نیز در هفته جهادکشاورزی به بهره‌برداری خواهند رسید.

میری با بیان اینکه پروژه‌های مزرعه گرم آبی، مکانیزاسیون مزرعه سردآبی، پرورش در قفس و سردخانه از طرح‌هایی هستند که در بخش شیلات و آبزیان افتتاح خواهند شد، گفت: طرح توسعه و تجهیز شرکت پارسیان (فرآوری بذر) در بخش صنایع کشاورزی و طرح‌های احداث مرکز خرید و باسکول برای خرید محصولات کشاورزی در بخش تعاون روستایی از جمله طرح‌هایی هستند که در هفته گرامیداشت جهاد کشاورزی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه به حفر چاه عمیق شرب در بخش مدیریت امور عشایری استان اشاره و تصریح کرد: گابیون‌بندی، خشکه‌چینی و احداث سازه‌های سنگی ملاتی از جمله طرح‌های حوزه منابع طبیعی استان هستند که در این هفته افتتاح خواهند شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان به پروژه‌های قابل افتتاح، کلنگ‌زنی و قابل بازدید بخش کشاورزی استان در طول این هفته اشاره و اضافه کرد: تعداد 39 پروژه در بخش افتتاح با

اشتغالزایی 139 نفر و تثبیت شغل 55 نفر و با بهره‌مندی 2 هزار و 924 خانوار، 2 پروژه کلنگ‌زنی با تثبیت شغل 6 هزار نفر و بهره‌مندی 6 هزار خانوار و 6 پروژه قابل‌بازدید با اشتغالزایی 29 هزار و 172 نفر، تثبیت شغل 9 هزار و 281 نفر و بهره‌مندی 10 هزار و 587 خانوار نیز از جمله برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی در استان است.

میری در پایان کشاورزی را بستر امنیت و سلامت غذایی اعلام و اظهار کرد: در مجموع برای 47 پروژه قابل افتتاح، کلنگ‌زنی و قابل بازدید مبلغ 458 میلیون و 716 هزار و 809 میلیون ریال اعتبار عمرانی هزینه شده است.
21 تا 27 خرداد هرسال به نام هفته جهادکشاورزی در تقویم رسمی کشور ثبت شده و در این هفته برنامه های مختلفی در عرصه ی جهادکشاورزی اجرا می شوند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار