داستان زندانی شدن این بانوی خبرنگار از آنجا شروع شد که بعد از انتخابات مجلس دهم سید کاظم نظری فرماندار بویراحمد در سخنانی عجیب، ضمن تایید انتخابات، آن هایی که نسبت به نتیجه انتخابات معترض بودند را به خدا واگذار کرد. سخنانی که با فضای موجود می توانست باعث تحریک هواداران کاندیدهای غیرپیروز شود.
کد خبر: ۲۴۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 12 June 2016
"دانشجونیوز" ،«خدایا به تو پناه می‌برم از استبداد رای و عجله در تصمیم گیری و تقدم نفع شخصی و گروهی به منافع مردم. همچنین به تو پناه می‌برم از بستن دهان منتقدان و رقیبان... ». اینها برخی از اظهارات و شعارهای دکتر حسن روحانی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری خود بود که انتظار می رفت در عمل از وی و کارگزاران ایشان در استان ها و شهرستان ها این رویه را شاهد باشیم.

حسن روحانی در اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات نیز گفت: منتقدان و مخالفان این دولت آزاد هستند و آزاد خواهند بود. اما هفته گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد و در فضای بسته مطبوعات این استان فرماندار شهرستان بویراحمد با شکایت از یک خبرنگار خانم، او را به زندان فرستاد تا اولین شب ماه مبارک رمضان را در زندان سپری کند و سپس از طرف فرمانداری با یک سایت محلی هم سو با خود مصاحبه ای منتشر شد و قرائن حاکی از این بود که از اقدام خود احساس خرسندی و غرور می کنند؛ مصاحبه ای که خالی از اشکال و دروغ هم نیست و به نظر می رسد فرمانداری بویر احمد بعد از زندانی کردن دختر دانشجو خود نیز گرفتار همان اشتباه شد، چرا که از واژه هایی که بار حقوقی داشته در این مصاحبه استفاده کرده اند، اتهام نشر اکاذیب، دروغ و تذکرهای مکرر فرمانداری به مسئول سایت عصر دنا مواردی است که قطعا فرمانداری باید نسبت به آنها پاسخگو باشد. گرچه گفتنی ها دراین باره زیاد است ولی میگذاریم و می گذریم و در مجالی مناسب تر با مخاطبین فهمیم درمیان خواهیم گذاشت.

داستان زندانی شدن این بانوی خبرنگار از آنجا شروع شد که بعد از انتخابات مجلس دهم سید کاظم نظری فرماندار بویراحمد در سخنانی عجیب، ضمن تایید انتخابات، آن هایی که نسبت به نتیجه انتخابات معترض بودند را به خدا واگذار کرد. سخنانی که با فضای موجود می توانست باعث تحریک هواداران کاندیدهای غیرپیروز شود.

چگونه با وجود حق قانونی کاندیدها برای اعتراض، فرماندار بویراحمد با عصبانیت برای معترضین اظهار تاسف می کند آری این سوال بی پاسخی بود که باعث شد تا سایت "عصر دنا" در تحلیلی بر انتخابات شهرستان بویراحمد و دنا، یاداشتی به عنوان"چرا آرای حوزه انتخابیه "بویراحمد و دنا" بازشماری شد؟/ پشت عینک آفتابی آقای فرماندار چه می گذر! در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر کند. یاداشتی که البته می توانست منظورش را بهتر از این برساند و به نظر می رسد که نویسنده در آن کمی سهل انگاری نیز کرده است تا جایی که فرمانداری بویراحمد جوابیه ای صادر نمود و مدیر مسول سایت عصر دنا بر اساس اخلاق و تقوای رسانه ای جوابیه فرمانداری را در سایت خود منتشر کرد.

این داستان تا دستگیری و زندانی شدن مدیر مسول پایگاه اطلاع رسانی عصر دنا ادامه پیدا کرد. نکته قابل توجه این داستان تاسف برانگیز اقدام امنیتی فرماندار بویراحمد در زندانی کردن یک خبرنگار در دولت تدبیر و امید است که رئیسش اعتقاد دارد نقد موجب تقویت دولت است و باید تحمل‌ها را بالا برد. حرف هایی که انگار دکتر نظری آنان را فراموش کرده و یا اصلا نشنیده است.

جناب فرماندار؛

به عنوان یک خبرنگار حرف های دکتر روحانی را دوباره به شما یادآور می شویم که گفت:- این افتخار دولت است و در هیات وزیران به مسئولان گفته‌ام که نباید شکایتی از طرف دولت نسبت به روزنامه و رسانه باشد. می‌بینید که امروز انتقاد صریح می‌کنند و این حق آنهاست» آیا این سخنان برای شما آشنا نیست؟ مگر نه اینکه شما فرماندار این دولت هستید؟ آیا شایسته نبود از شما به عنوان یک مدیر به نصحیت، تذکر و تعامل بسنده کنید به جای زندانی کردن یک خبرنگار دانشجوی دختر آن هم در اوج فصل امتحانات و در اولین شب ماه مبارک رمضان، ماه رحمت خدا؟

جناب سید!

اجازه دهید از این اقدام شما تعجب کنیم آن هم شخصیتی چون شما که خوشبختانه مدال جانبازی نیز بر سینه دارید و سلامتی خود را صرف دفاع از آرمان ها و ناموس ملت کرده اید اما اجازه دادید تا با شکایت شما ناموس خانواده ای را به زندان بفرستند که خدا می داند این بانو به دلیل این پرونده و زندانی شدن در آینده دچار چه مشکلاتی شود.

این رفتارها ( شکایت و زندانی کردن خبرنگاران) با آنچه در شعارهای رئیس جمهور دولت تدبیر و امید دیده می‌شود و با بحث آزادی بیان متضاد است و باید به منتقدان اجازه صحبت بدهید. چرا که اعتدال هرچه که نباشد، قطعا توصیف نحوه عمل، شیوه رفتار یا تعامل با نیروهای مختلف اجتماعی است.

شکایت، بازجویی و زندانی کردن خبرنگارانی که به هیچ مزد، بیمه، شغل و پولی شبانه روز زحمت می کشند تا درد مردم را بیان کنند و فعالیت شما و دیگر مسولین را انعکاس دهند قطعا مورد رضایت اکثر مسولین نبوده و نیست.

قشر خبرنگار با تمامی مشکلاتی که دارند قطعا در جامعه مظلوم واقع شده اند لطفا اگر در رفع دغدغه های معیشتی و نیز بهره مند کردن آنان از آزادی های قانونی و حقوق صنفی، شرایطی فراهم نمی آورید تا این عزیزان با امید و پویایی بیشتری، استان را در رسیدن به افق توسعه و آبادانی یاری کنند حداقل سنگ اندازی نکنید.

آقای مسول؛

اگر در عرصه اجتماعی شهرستان بویراحمد از گفت‌وگو، همکاری، تفاهم و تعامل خبری نباشد، فضای شهرستان را ابرهای خصومت، نزاع، تنش و تهمت فرا می گیرد، شهرستان ما کلافه و سرخورده می‌شود و امید و نشاط در این فضای خود ساخته محو می‌شود، پس باید در بهبودی این فضا کوشید، هم‌ ما مسوولیم، هم شما. اما شما مسوول نخست شهرستان بویراحمد هستید.

امیدوارم به توصیه دیروز استاندارسیدموسی خادمی عمل کنید که گفت: اگر منطق اعتدال بر گفتگو باشد که هست، پس فرمانداران و مدیران دولت اعتدالی بایستی پرچمداران عقلانیت، تعامل و گفتگو با مردم باشند.

نیما دشتی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
دوگانه سوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
والا ادم نمیدونه که چی بگه:!! هرچه که به مغزم فشار میاورم بیشتر از حلاجی این حرکتها اون هم توسط کسانی که به قولی خود را طلایه دار اصلاحات فاصله میگیرم حالا از زن بودنش از دانشجو بودنش که بگذریم چرا باید توسط کسانیکه یکی مثل من فلک زده این همه سنگ اینها را به سینه میزدم باید رخ بدهد .یادم میاد پدرم میگفت در منطقه رسمه اگه زنی اومد برای بخشش خونی باید بخشوده بشه .. اخر چرا این همه حرمتها شکسته شده این کارها از دوحالت خارج نیست یکی اینکه اقای نظری به عمد قصد به اشوب کشدن منطقه را داره یا واقعا دیگه دولت اصلاحات به بن بست رسیده ومیخواهند بقیه را با خود به زیر اب ببرند واقعا متاسفم برای خودم واقای نظری
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
مسؤلان استان ما اینگار استان ارث پدرشونه ، کیه که دونه همشون با زد و بند پست گرفتن
بهزادیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
چه امید پوچی "انقلاب"

انقلاب کردیم یه مشت دزد و فاسد را بر مسند قدرت نشاندیم.
فساد از سرو روی مملکتمان که دیرزمانی در اخلاقیات و جوانمردی زبانزد دوست و دشمن بود میبارد.
دلم بحال خودم و ایران میسوزه.ما مرده ای بیش نیستیم"خدا رحمتمان کند"البته اگر صلاح بداند.نباید از درگاه خدا نامید شد ،شاید مورد رحمت و مغفرتش قرار گرفتیم.
در این 30سال همه سنتهایی که میشد بهشون افتخار کرد را نابود کردیم.
در مرام لر احترام به زن در بالاترین درجه قرار داشت.در میان ما لرها زن ارج و قرب داشت.
جوانمردی در بینمان رایج بود.ناموس پرستی (البته حفظ شرف و آبرو برای خود خانمها مهمترین مسئله بود )تا پای جان برایمان مهم بود
پس چه برسرمان آمد در این سالها .همه فرهنگ و سنت هزارسالمان به یغما رفت.
انقلاب کردیم!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار