تابناک کهگیلویه و بویراحمد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: دوکلیه، کبد، پانکراس و قرنیه ها ی مرحومه عالیان برای پیوند به 6 بیمار نیازمند پیوند عضو، جداسازی شد.
کد خبر: ۲۴۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 11 June 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اعضای بدن مادر کهگیلویه و بویراحمدی از اهالی شهرستان لنده به شش بیمار نیازمند عضو، زندگی دوباره بخشید .
به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج،دکتر پرویز یزدان پناه با اشاره به اهدای اعضای مادر 39 ساله که دارای 4 فرزند دختر از جمله یک نوزاد 10 ماهه است اظهار داشت: مرحومه حوری جان عالیان از اهالی روستای مال شیخ شهرستان لنده به دلیل تومور مغزی دچار مرگ مغزی شد.

وی ادامه داد: پس از تائید مرگ مغزی بیمار توسط تیم پزشکی و با پیشنهاد واحد پیوند اعضا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان و اعلام رضایت خانواده وی، گروه جراحی پیوند اعضای شیراز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج حضور یافته و اعضای بدن مرحومه حوری جان عالیان برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان نمازی شیراز انتقال یافت .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: دوکلیه، کبد، پانکراس و قرنیه ها ی مرحومه عالیان برای پیوند به 6 بیمار نیازمند پیوند عضو، جداسازی شد.

دکتر یزدانپناه با بیان اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد همواره از پیشگامان این عمل خداپسندانه بوده اند، افزود: از ابتدای سال جاری این چهارمین بیمار مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد است که اعضای بدن وی به نیازمندان اهداء می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان ضمن ارج نهادن به این اقدام خیرخواهانه از خداوند متعال برای آن مرحومه علو درجات و برای خانواده ایشان صبر و شکیبایی مسئلت نمودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار