حبیب محبیان خواننده نام آشنای فارسی زبان با نام خوانندگی حبیب که چند سالی به ایران برگشته بود و بدون از حاشیه در ایران زندگی می کرد بر اثر ایست قلبی فوت کرد.
کد خبر: ۲۴۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 10 June 2016
حبیب محبیان معروف به «حبیب»، خواننده قدیمی که پیش از این عنوان کرده به بیماری صعب العلاجی مبتلا است، صبح امروز به دلیل ایست قلبی در روستای نیاسته کتالم رامسر درگذشت و در شصت و سه سالگی در وطنش بدرود حیات گفت.

به گزارش «تابناک»؛ حبیب محبیان که در چند سال اخیر در مناطق شمالی ایران زندگی کم‌حاشیه‌ای را در پیش گرفته بود و می‌کوشید تا در پایان عمرش مجدداً در ایران فعالیت رسمی داشته باشد، صبح امروز -جمعه- بر اثر ایست قلبی بدرود فوت کرد. مطابق با اظهارات مسئولان اورژانش ساعت 9:17 طی تماس با مرکز پیام اورژانس غرب استان مازندران برای انجام مأموریت در روستای نیاسته در کتالم رامسر درخواست آمبولانس شد.

پس از اعلام مأموریت بلافاصله، تیم اورژانس به محل اعزام شدند و پس از بررسی وضعیت متوجه شدند که متأسفانه وی فاقد هرگونه علائم حیاتی و سیانوز کامل و مردمک‌ها گشاد شده بود و بدین ترتیب این خواننده قدیمی در ایران درگذشت. حبیب محبیان که 63 سال سن داشت، سابقه مشکل قلبی داشته و اقدامات احیای قلبی و عروقی برای بازگرداندنش مؤثر نبود.

حبیب در چهارم مهر 1331 در شمران تهران به‌دنیا آمد. در خانوادهٔ او، برادرانش نیز به موسیقی علاقه داشتند اما تنها خود حبیب به موسیقی حرفه‌ای روی آورد. علی‌رغم تمایل سایر برادرانش به ویولن، علاقهٔ وی از ابتدا به گیتار بود. دوران نوجوانی حبیب مصادف با پیدایش گروه بیتلز در دهه ۶۰ میلادی اروپا شد و این باعث علاقهٔ بیشتر وی به موسیقی گردید. با پذیرفته شدن در آزمون صداوسیما، زیر نظر مرتضی حنانه به فراگیری اصول و تدابیر آهنگسازی روی آورد.

او بعدها توانست به‌عنوان خواننده در تلویزیون استخدام شود و اولین آلبومش یعنی «مرد تنهای شب» که در سال 1356 منتشر کرد و در نهایت پس از یک سلسله حواشی در سال 1360 ایران را ترک کرد و از سال 1364 ساکن لس آنجلس آمریکا و عمده فعالیت‌هایش نیز در زمان سکوت در آمریکا انجام شد. محبیان در سال 1388 به یک باره قصد سفر به ایران کرد و با پذیرش برخی شرایط به ایران بازگشت و در مناطق شمال کشور اقامت کرد که مدتی بعد از بازگشتش به ایران، این اتفاق رسانه‌ای شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
خدا رحمتش کنه خواننده مورد علاقه من بود خصوصا ترانه های مادر و من مرد تنهای شبم
که آرامش خاصی به انسان می داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار