کد خبر: ۲۴۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 08 June 2016


رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی صادرات فناوری و انتقال دانش فنی به خارج از کشور را مهم ترین برنامه امسال موسسه رازی اعلام کرد و از امضای تفاهم نامه با یکی از کشورهای آسیایی در این زمینه خبر داد.

حمید کهرام روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه معاونین جدید موسسه رازی که در سالن کتابخانه این موسسه برگزار شد، با مروری بر دستاوردهای موسسه رازی در سال گذشته، آن را مرهون همکاری، همدلی و اهتمام بخش های مختلف ارزیابی کرد و افزود: سال 94 به ویژه ماه های پایانی سال را نسبتا خوب سپری کردیم و تا حدود زیادی به اهداف پیش بینی شده دست یافتیم.

وی اظهار داشت: در این مدت بخش های تولید و تضمین کیفیت عملکرد به مراتب بهتری نسبت به سال 93 داشتند و با کمک بخش فروش و بازرگانی، درآمد نسبتا خوبی برای موسسه کسب شد.

کهرام با تاکید بر لزوم جدیت در انجام کارها یادآور شد: علاوه بر پیگیری کارهای گذشته، امسال دو ماموریت، که یکی صادرات فناوری و دیگری ساخت تاسیسات جدید در موسسه رازی را پیش رو داریم.

وی افزود: امضای تفاهم نامه انتقال فناوری تولید واکسن به یکی از کشورهای آسیایی از اقدامات مهم انجام شده است.

وی تاکید کرد: قدم های جدی تر برای صادرات محصول و انتقال فناوری به خارج کشور در آینده نزدیک برداشته خواهد شد.

رئیس موسسه رازی در ادامه ضمن قدردانی از معاونت های مختلف در پیشبرد اهداف این موسسه اظهار داشت: برنامه ها و طرح های معاونت های مختلف در دو سال گذشته و حضور قدم به قدم آنها در اجرای پروژه ها، نقش به سزایی در کسب این موفقیت ها داشت.

وی قرارداد با شرکت روناک را نمونه ای از این اقدامات برشمرد و با بیان اینکه این قرارداد در سال های آینده به نتیجه اصلی خود خواهد رسید، گفت: بیماری تب برفکی که در سال گذشته خسارت های جدی به کشور وارد کرد نشان داد پیش بینی ما برای مذاکره با مسئولان شرکت روناک، برای افزایش تولید واکسن تب برفکی و تامین واکسن مورد نیاز کشور دُرست بوده است.

کهرام افزود: با وجود تمام مشکلات برای همکاری با بخش خصوصی،کار خود را دنبال کردیم زیرا می دانستیم این کار خدمت به کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری موسسه رازی و شرکت روناک، علاوه بر تامین نیاز کشور به واکسن تب برفکی، در مرحله بعد وارد صادرات این محصول شویم.

کهرام این موفقیت را مرهون تلاش و برنامه ریزی معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی و اساتید، کارشناسان و کارکنان بخش تولید واکسن تب برفکی دانست و با قدردانی از این افراد تاکید کردکه بدون آنها دستیابی با این موفقیت عملی نمی شد.

وی همچنین رفع مشکل تولید واکسن انسانی ام.ام.آر را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: سال گذشته با تحویل حدود دو برابر سال 93 واکسن ام.ام.آر به وزارت بهداشت، 51 میلیارد تومان برای موسسه درآمدزایی داشت که علت عمده این موفقیت اجرای برنامه های بخش تولید و تضمین کیفیت موسسه بود که از آنها قدردانی ویژه می کنیم.

رئیس موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی که در مراسم تکریم معاونان سابق و معارفه معاونان جدید این موسسه سخن می گفت، تاکید کرد: تغییرات اعمال شده نه به علت ناتوانی و تغییرات مدیریتی بلکه به دلیل افزایش توانایی و هم افزایی مدیریتی بوده است.

وی افزود: یکی از برنامه های اصلی ما در سال 95، انتقال دانش فنی و صادرات فناوری به خارج است که امیدواریم همکاران معاونت امور بین الملل و توسعه تجارت جهانی موسسه در تحقق این هدف موفق باشند.

کهرام ضمن قدردانی از زحمات و تلاش مسئولان این موسسه در سمت های پیشین، برای یکایک آنها در مسئولیت های جدید آرزوی توفیق کرد و گفت: با هماهنگی بین بخش های مختلف موسسه می توانیم به اهداف بزرگتری دست پیدا کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه ظرفیت موسسه رازی بسیار بزرگتر از نقشی است که امروز در کشور و جهان ایفا می کند؛ بر ضرورت آینده نگری، همکاری و حمایت تک تک کارکنان برای تحقق اهداف این موسسه و رسیدن به جایگاه واقعی و ارزشمند خود در جامعه بین الملل تاکید کرد.

در این مراسم از دکتر همایون مهروانی معاون سابق تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک، دکتر علی اسحاقی معاون سابق تضمین کیفیت، دکتر سید علی پوربخش معاون سابق تحقیقات و فناوری، دکتر مهرداد راسخی قائم مقام معاونت تضمین کیفیت و مدیر بهبود سیستم و معتبرسازی، دکتر بهمن عابدی کیاسری قائم مقام در حوزه اصلاح ساختار و دکتر سید حسن سجادی سرپرست مدیریت پشتیبانی تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی با اهدای لوح تجلیل شد.

همچنین از طرف بخش تولید برای دکتر مهروانی معاون سابق تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک و از طرف بخش تضمین کیفیت برای دکتر اسحاقی معاون سابق تضمین کیفیت نیز به رسم یادبود هدایایی اهدا و از آنها قدر دانی شد.

همچنین دکتر مهروانی به عنوان مشاور عالی و قائم مقام رئیس در حوزه تولید واکسن تب برفکی، دکتر اسحاقی به سمت معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک، دکتر راسخی به عنوان معاون تضمین کیفیت، دکتر عابدی کیاسری به عنوان معاون امور بین الملل و توسعه تجارت جهانی، دکتر کیوان تدین به عنوان معاون تحقیقات و فناوری و دکتر کیومرث سلیمانی به عنوان سرپرست جدید مدیریت پشتیبانی تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار