مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: این شرکت در صدد است تا سال 1400، یک هزار واگن مسافربری جدید به ناوگان ریلی رجا اضافه کند.
کد خبر: ۲۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 17 April 2015
به گزارش ایرنا، سید حسن موسوی نژاد روز جمعه در نشست خبری افزود: شرکت حمل و نقل ریلی رجا هم اکنون یک هزار و 300 واگن مسافربری در اختیار دارد که میانگین سن این ناوگان 32 سال است.

وی با بیان این که تعداد صندلی ناوگان حمل و نقل مسافری رجا به حدود 56 هزار صندلی افزایش یافته است، ادامه داد: شرکت رجا هم اکنون 70 درصد از سهم جابجایی مسافر را در اختیار دارد.

موسوی نژاد اضافه کرد: سهم جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل ریلی در کشورمان هم اکنون بین سه یا چهار درصد است در حالی که باید تلاش کنیم این سهم را همانند کشورهای پیشرفته جهان به حدود 10 درصد برسانیم.

وی با اشاره به افزایش سرعت قطارهای مسافربری در جهان اظهار داشت: سرعت حمل و نقل جاده ای در جهان هم اکنون با محدودیت مواجه است و کشورها اجازه افزایش سرعت در ناوگان جاده ای را نمی دهند اما هم اکنون سرعت قطارهای مسافربری در جهان به بیش از 400 کیلومتر در ساعت رسیده است و حتی شاهد بهره برداری آزمایشی از قطار با سرعت بیش از 500 کیلومتر نیز هستیم.

مدیرعامل شرکت رجا اظهار داشت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای افزایش حرکت سرعت قطارها برنامه ریزی مناسبی را در دستور کار خود قرار داده است به طوری که احداث مسیر قطار سریع السیر تهران به اصفهان در دست اقدام قرار گرفته و با برقی شدن مسیر تهران به مشهد نیز سرعت قطارهای مسافربری در این مسیر به 200 کیلومتر در ساعت می رسد.

موسوی نژاد یادآور شد: هم اکنون در کشورهای منطقه، راه اندازی قطارهای سریع السیر در دستور کار کشورها قرار دارد و ایران نیز در صدد است در آینده ای نزدیک از قطارهای سریع السیر استفاده کند.

وی از راه اندازی قطار زندگی برای نخستین بار در مسیر تهران - مشهد خبر داد و افزود: این قطار از امروز حرکت خود را در این مسیر آغاز کرده است و به زودی دومین رام قطار زندگی نیز در این مسیر قرار می گیرد.

مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: این قطارها از تجهیزات بسیار پیشرفته رفاهی برخوردار هستند که با بازسازی واگن های شرکت رجا به صورت کوپه های چهار نفره استفاده می شود.

موسوی نژاد افزود: فروش بلیط این قطار هم اکنون توسط شرکت رجا آغاز شده و متقاضیان می توانند برای خرید بلیط این قطار در این مسیر اقدام کنند.

وی با بیان این که هزینه خرید یک واگن بین یک تا 5/1 میلیون یورو است، افزود: هزینه بازسازی این واگن ها یک سوم این مبلغ است اما هر واگن در هر 15 سال، فقط دو بار می تواند بازسازی شود.

مدیرعامل شرکت رجاادامه داد: شرکت رجا در صدد است بعد از مسیر تهران به مشهد این قطار را از نیمه دوم امسال در مسیر تهران به شیراز راه اندازی کند تا متقاضیان و علاقه مندان بتوانند در این مسیرها هم از این واگن های مدرن استفاده کنند.

وی با بیان این که سطح خدمات مسافرین در قطارهای زندگی نسبت به سایر قطار ها بسیار ارتقا یافته است، گفت: مسافران در این قطار از تمام امکانات رفاهی صدا و تصویر ، پذیرایی ، محل خواب و سایر خدمات مورد نیاز برخوردار هستند و سرعت این قطار نیز نسبت به قطارهای عادی بیشتر شده است.

موسوی نژاد با یادآوری این که شرکت حمل و نقل ریلی رجا متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، اضافه کرد: این شرکت زیان ده نیست اما برای متناسب سازی قیمت بلیط قطار در برابر سایر ناوگان هوایی و جاده ای، دولت باید اعتبارات خاصی را برای این بخش در نظر بگیرد تا مردم بتوانند با رغبت بیشتری برای سفرهای خود از قطار استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت حمل ونقل ریلی رجا اظهار داشت: این شرکت بر اساس مصوبه تاریخ 26 اسفندماه سال 88 هیات وزیران به قیمت دوهزار و 200 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده است.

موسوی نژاد با اشاره به میزان جابجایی مسافر توسط شرکت رجا در ایام تعطیلات نوروزی سال 94 خاطرنشان کرد: شرکت به خوبی توانست به مسافران خود در مسیرهای مختلف خدمات مورد نیاز ارایه دهد اما تعداد مسافر در سال 94 نسبت به سال 93، پنج درصد کاهش داشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار