معاون سازمان حفاظت محیط زیست در زنجان:
معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تعداد شکارچیان متخلف زیاد نیست و انتشار تصاویر و فیلم کشتار حیوانات از سوی متخلفان در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی، انتقام جویی و حتی جوسازی علیه مسئولان و با هدف سیاسی انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۳۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸ 31 May 2016
فرهاد دبیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر لزوم حفظ و حراست از گونه‌های گیاهی و جانوری اظهار داشت: سازمان محیط زیست در نظر دارد تا در راستای حراست از گونه‌های تحت حفاظت خود از فناوری‌های نوین جهانی بهره ببرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه پستاندار منقرض شده‌‌‌ای در سطح کشور به ثبت نرسیده است تصریح کرد: یوزپلنگ، پلنگ، خرس سیاه، گوزن زرد و گورخر از گونه‌‌ای جانوری در معرض انقراض هستند و سازمان به شدت مراقب از منقرض نشدن آن است.

معاون محیط زیست طبیعی وتنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تنوع زیستی بسیار بالا در گونه‌های گیاهی و حشرات افزود: به همین دلیل آمار دقیقی از این دسته که در معرض انقراض قرار دارند در دسترس نیست.

وی با اشاره به انتشار فیلم و تصاویر دلخراش از قطعه قطعه کردن بدن حیوانات و حیوان‌آزاری در فضای مجازی هم گفت: تعداد شکارچیان متخلف زیاد نیست و انتشار اینگونه تصاویر و فیلم‌ها از سوی افراد در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی، انتقام جویی و حتی جوسازی علیه مسئولان و با هدف سیاسی انجام می‌شود.

دبیری عنوان کرد: سازمان محیط زیست برخی از این افراد متخلف را شناسایی کرده است.

وی در مورد زمان ارتقا مناطق خرمنه‌سر و فیله خاصه زنجان خاطرنشان کرد: این موضوع در حال بررسی است چرا که ما معتقدیم در حفاظت از مناطق تحت کنترل سازمان محیط زیست باید به سمت کیفی‌سازی حرکت کنیم.

معاون محیط زیست طبیعی وتنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ابراز کرد: در حال حاضر حدود 278 منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد که توجه به کیفیت در حفاظت و حراست از آن مناطق از اهداف اصلی است.

وی اعلام کرد: با هدف جبران کمبود نیروی انسانی مناطق تحت مدیریت و به منظور ارتقای حفاظت کیفی مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قصد داریم از پهپادها و دوربین‌های پیشرفته در مناطق هدف بهره ببریم که البته هیچ کدام از این اقدامات جای حضور و مشارکت مردم برای ارتقا سطح مدیریت را نمی‌گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار