در عملیات کاوش های باستان شناسی آثار انسان های اولیه در بام جزیره قشم مشاهده شد .
کد خبر: ۲۳۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 30 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت :  این کاووش ها از7 سال پیش آغاز  شده است.  

فرزین حقدل افزود : تاکنون ابزارهای سنگی کوبشی و برنده ای همچون تبر، سرنیزه و چاقو انسان های اولیه «نئاندرتال» که به پیش از تاریخ برمی گردد کشف شده است که وسیله ای برای شکار و تکه تکه کردن گوشت بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه کشف این آثار میتواند تاریخ باستان شناسی جهان را دگرگون کند افزود: تا پیش از این کاوش ها، تصور می شد که انسان های اولیه «نئاندرتال» پس از پیدایش در قاره آفریقا، به سمت اروپا عزیمت کرده و از آنجا به دیگر نقاط جهان رفته اند.

حقدل گفت: یافته های باستان شناسی در منطقه بام قشم، نظریه های پیشین نشان می دهد که  انسان های اولیه به دو دسته تقسیم شده اند که بخشی به سمت قاره اروپا و بخشی از راه  جزیره قشم به  مناطق قاره آسیا  رفته اند.

وی افزود: بام قشم  فلاتی نیمه مرتفع است که در بخش غربی جزیره قشم و در حد فاصل شمال و جنوب جزیره بین روستای سلخ و روستای طبل واقع شده است .
 
در زمان اسکان انسان های اولیه ، خلیج فارس دره سرسبز و حاصلخیز با  رودخانه های بسیاربوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت : بر اساس یافته های زمین شناسی، حدود 150 هزار سال پیش زلزله عظیمی موجب شکستن تنگه هرمز و جاری شدن آب دریای عمان به این دره  شده است .

حقدل افزود : به اعتقاد دانشمندان پس از چند صد سال با   فرو نشست آب جزایری همچون قشم سر از آب بیرون  آوردند و امروزه  در ارتفاعات قشم  فسیل های صدف و ماهی یافت می شود .

جزیره قشم با هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، در 20 کیلومتری بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده و به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار