دکتر وکیلی در گفتگو با تابناک:
این نماینده در پایان گفت: البته اصلاح طلبان در این انتخابات شکست نخورده اند و قطعا اعضای هیأت رئیسه اصلی تغییراتی خواهد داشت
کد خبر: ۲۳۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹ 29 May 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،پس از گمانه زنی ها و جلسات متعدد اصلاح طلبان جهت همانگی برای بدست آوردن ریاست مجلس ،بالاخره دومین روز شروع کار مجلس دهم تا حدود زیادی وزن طیف های سیاسی مجلس را نشان داد.
چیزی که در این میان قابل تامل است آمارهایی است که از زمان پایان انتخابات تا دیروز اصلاح طلبان ارائه می دادند اما در فضای واقعی مجلس واقعیت این آمار متفاوت از صحبت های اصلاح طلبان بود.
از طرف دیگر استان کهگیلویه و بویراحمد به خاطر عضویت تعدادی از فرزندان خود در راس فراکسیون امید ،سیاسیون این استان را به عملکرد و میزان موفقیت این نمایندگان حساس می کند.
در همین ارتباط، محمدعلی وکیلی در گفت و گو با تابناک در پاسخ به اینکه در جلسه فراکسیون امید روز گذشته 115 نفر شرکت کردند و امروز تنها 103 نماینده به عارف رأی دادند، چرا برخی ادعاها در خصوص پشت کردن حدود 50 نفر به لیست امید وجود دارد و مبنای این عدد کجاست، گفت: به نظر می رسد، در این برهه این تعابیر قدری کارشناسی نشده باشد.

این نماینده مجلس گفت: اگر بر مبنای داوری باشد، 166 نماینده فعلی مجلس به کمک لیست امید وارد مجلس شده اند؛ اما لیست امید در واقع متشکل از سه طیف بود که با اجماع اصلاح طلبان، اعتدالیون و اصولگرایان معتدل تشکیل شده بود، از ابتدا هم بنا بر این نبود که تمام منتخبان لیست امید عضو فراکسیون امید در مجلس شوند.

منتخب مردم تهران گفت: فراکسیون امید با توجه به این موارد بین 100 تا 115 نفر در نوسان بود؛ البته طیف اصولگرای مجلس نیز حدود 105 عضو داشتند و در این بین، حدود 80 تن از منتخبان مستقل وارد مجلس شده بودند. آنچه مسلم است اینکه طیف آقای لاریجانی به عنوان طیف اصولگرای مجلس توانسته است آرای بیشتری از مستقلان را به خود جذب کند و همین باعث موفقیت این افراد در رأی گیری امروز شد.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه دلیل کناره گیری عارف از انتخابات هیأت رئیسه اصلی چیست، گفت: وضعیت رأی امروز اوضاع داخل مجلس را نشان داد و در واقع تفاوت ها در آرای نمایندگان مشخص شد؛ بنابراین، با توجه به نتایج به دست آمده، آقای عارف دیگر برای انتخاب هیأت رئیسه دائم نامزد نخواهد شد.

این نماینده مجلس همچنین در پاسخ به اینکه برخی اصلاح طلبان تلاش کردند، بین عارف و لاریجانی رقابت ایجاد نشود و با توجه به پیش‌بینی ها عارف امکان رأی کمتری داشت، پس چه دلیلی باعث شرکت وی در انتخابات هیأت رئیسه شد، گفت: انتظار جامعه این بود که عارف برای هیأت رئیسه کاندیدا شود و به همین دلیل ایشان شرکت کردند.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: انتظار مردم از منتخب اول تهران این بود که حتما در این انتخابات شرکت کنند. برخی برآوردها نیز نشان از این داشت که اصلاح طلبان از اصولگرایان بیشتر هستند، ولی به هر حال عده ای بودند که ریاست لاریجانی را در شرایط موجود به صلاح دانستند.

وکیلی با بیان اینکه به جز عارف دیگر اصلاح طلبان در انتخابات هیأت رئیسه دائم شرکت می‌کنند، گفت: ما هنوز به آینده امیدواریم و در حال سازماندهی نیروهای خود در داخل مجلس و فراکسیون امید هستیم.

این نماینده در پایان گفت: البته اصلاح طلبان در این انتخابات شکست نخورده اند و قطعا اعضای هیأت رئیسه اصلی تغییراتی خواهد داشت و در انتخابات آتی رئیسه قطعا علی مطهری جای دهقان و بنده جای امیرآبادی را خواهم گرفت و اصلاح طلبان بیشتری در هیأت رئیسه حضور خواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار