ابوبکر بغدادی مرتب و بی وقفه از یک منطقه باریک در شمال غرب عراق و شمال شرق سوریه آمد و رفت می کند.
کد خبر: ۲۳۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷ 29 May 2016
العربیه: روزنامه بریتانیایی گاردین به نقل از دو تن از مقامات اطلاعاتی که در دو سال گذشته اماکن تحرکات ابوبکر البغدادی رهبر داعش را رصد و شناسایی می کردند، نوشت :« مقامات اطلاعاتی غرب توانستند منطقه‌ای باریکی در شمال غربی عراق و شمال شرقی سوریه که ابوبکر بغدادی از آن نقطه به عراق و سوریه منتقل می شود را شناسایی کنند».


این روزنامه در یک گزارش خبری که به نقل از مراکز اطلاعات غرب استناد کرده، نوشت:«ابوبکر بغدادی مرتب و بی وقفه از یک منطقه باریک در شمال غرب عراق و شمال شرق سوریه آمد و رفت می کند».

این گزارش‌ به نقل از کردهای سوریه که در آن منطقه حضور دارند نوشت :«ابوبکر البغدادی بین شهرک‌های الباعج و البلیج همیشه در حال حرکت است».

روزنامه از قول مسئولین غربی و کردها، برخی از اعضای ارشد داعش نوشت که ابوبکر بغدادی از ماه مارس سال گذشته از شهرک الباعج خارج نشده است او بر اثر زخم های شدیدی که در اثر بمباران به او وارد شد، در حال معالجه و درمان است».

برخی مقامات اطلاعاتی غربی و شماری از فرماندهان کرد، به این روزنامه گفته اند که آنها مطمئن هستند که ابوبکر بغدادی در هفته های اخیر در منطقه شمال غرب عراق یعنی در نزدیکی الباعج و تلعفر در حال رفت و آمد بوده است».


روزنانه گاردین به قول از منابع امنیتی و اطلاعاتی غربی نوشت :در مدت دو سال حدود 15 تن از فرماندهان و رهبران برجسته داعش کشته شدند.

ابوبکر بغدادی در جریان حمله هوایی آمریکا در ماه مارس مجروح شد اما او هنوز زنده است گفته می شود که به دلیل ضایعه نخاعی قادر به حرکت نیست.

بغدادی حدود یک سال و نیم گذشته خود را به عنوان خلیفه دولت اسلامی «داعش» معرفی کرد، طبق گزارش‌ها در حمله تحت حمایت آمریکا در ماه مارس زخمی شد. مارتین چولف، خبرنگار گاردین که اولین بار در آن تاریخ خبر حمله هوایی مذکور را منتشر کرد، گفت که منابع آگاه به وی گفته‌اند که بغدادی هنوز زنده است و پزشکانی از موصل مشغول درمان وی هستند.

اطلاعات مشخصی درباره زخمی شدن بغدادی و حمله هوایی آمریکا وجود ندارد و شرایط وی در هاله‌ای از ابهام بود. دو مقام، یک غربی و یک عراقی به روزنامه گاردین اعلام کردند که در 18 مارس چندین خودرو در شهر بیجی در شمال غربی عراق هدف موشک‌ قرار گرفت اما پنتاگون می‌گوید که «هدف با ارزشی» در دسترس نبوده است و هیچ شواهدی نیز وجود ندارد که حاکی از زخمی شدن بغدادی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار