کد خبر: ۲۳۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 29 May 2016
نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی از آن دست موضوعاتی است که هرسال دانش آموزانی در برخی دروس نسبت به سختی آن اعتراض می‌کنند.

امسال نیز سختی سوالات طراحی شده بخصوص در دروس "شیمی" و "عربی" باعث گلایه دانش آموزان و والدین آنها شده تا جایی که تعدادی از آنها اواخر هفته گذشته در مقابل ساختمان آموزش و پرورش تهران تجمع کردند و حتی بخشنامه‌ای جعلی با موضوع ارفاق در نمرات نهایی سه درس "عربی"، "شیمی" و "دین و زندگی" سال سوم متوسطه در فضای مجازی دست به دست چرخید.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد سوالات امتحانی ما سخت نبودند اظهار کرد: تا امروز بخشی از اوراق دروس شیمی، عربی و دین و زندگی تصحیح شده و نتایج بد نبوده است.

وی افزود: حتی میانگین نمرات دانش آموزان در این دروس بالاتر از میانگین نمرات در سال گذشته است.

رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکثر قریب به اتفاق اعتراضات از سوی دانش آموزان برتر که معمولا نمرات بالایی کسب می کنند مطرح شده است گفت: این گروه از دانش آموزان معمولا کمال گرا و ایده‌آل طلب هستند و سوالات برای کسب بیشترین نمره برای آنها سخت آمده است.

عمادی تاکید کرد: اگر دانش آموزان به نتایج امتحانات اعتراض دارند می‌توانند آن را مطرح کنند تا اوراق امتحانی آنها مجددا تصحیح شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار