کد خبر: ۲۳۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰ 27 May 2016
با حضور مسئولان استانی، مراسم گنبدگذاری یادمان شهیدگمنام دانشگاه یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه یاسوج در این مراسم گفت: تکمیل یادمان شهید گمنام به دو ماه کار اجرایی نیاز دارد.

محمودرضا رحیمی اظهار داشت: متأسفانه از نظر طراحی و اجرا، این یادمان هیچ یک از شاخصه های طراحی مناسب را نداشت.

رحیمی بیان داشت: از نظر سازه و مکان یابی هم خیلی مناسب عمل نشد و حتی همین سازه را می شد با حداقل ۴۰ درصد هزینه و ۲۰ درصد وقت، تکمیل کرد.

رئیس دانشگاه یاسوج به مشکلات فنی و غیر اجرایی سازه اشاره کرد و گفت: با تمام مشکلات سازه، در برخی از قسمت هایی که غیر اجرایی بود، تغییر بوجود آمد و اشکالات فنی کار برطرف شد.

وی به زمان تکمیل این پروژه اشاره کرد و اذعان داشت: بر اساس گزارش دفتر فنی دانشگاه، در صورتی که مشکل اعتباری نباشد، تکمیل این یادمان دو ماه کار اجرایی دارد که ممکن است سه تا چهار ماه به طول بینجامد و بنابراین از زمان نهایی تکمیل یادمان به طور دقیق سخنی به میان نمی آوریم.

همچنین مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید کشور در این مراسم، خرداد را ماه حماسه و خاطرات تلخ و شیرین برای مردم ایران دانست و عنوان کرد: این ماه در حافظه فردی و جمعی ما بویژه بعد از انقلاب، ماه حماسه ها و خاطرات تلخ و شیرین است.

اسکندر یارنسب افزود: این خاطرات از فتح خرمشهر شروع شد و تا خلق حماسه های مختلف مردم کشور مان ادامه داشت و خاطره تلخ رحلت حضرت امام را نیز در این ماه شاهد هستیم.

وی ادامه داد: خرداد ماه پیش از انقلاب نیز ماه حماسه و خاطراه ها بود و نمود بارز آن قیام ۱۵ خرداد است که نقطه آغازین انقلاب اسلامی ایران بود.

یارنسب در بخش دیگری از سخنان خود، ایران را مهد هنر و معاری دانست و بیان داشت: کشور ایران سرزمین شاهکارهای هنری و معماری است و هنر، معماری و ارزش های مختلف ما در قالب ابنیه های مختلف معماری، بنا شده اند.
مراسم گنبدگذاری یادمان شهیدگمنام دانشگاه یاسوج
وی افزود: در دوران انقلاب سعی کردیم حرکت و پیشینه خود را در قالب هنر و معماری به رخ جهانیان بکشانیم.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید کشور به جایگاه رفیع شهید و شهادت اشاره کرد و گفت: هر اثری هنری که خلق کنیم، با توجه به جایگاه و عظمت مقام شهید، نسبت به این مقام پایین تر است و هر کاری که انجام شود جلوه ای کوچک از افتخارات شهید است.

یارنسب تصریح کرد: همان طور که رئیس دانشگاه یاسوج بیان داشت وضعیت مکانی و معماری یادمان شهید گمنام دانشگاه یاسوج مناسب نیست و بنای یادمان شهید گمنام از نظر فنی، هنری، معماری و مکان یابی باید نقطه شاخص و فاخری باشد که برای نسل های آتی به ودیعه گذاشته شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم این مفاهیم ارزشی در قالب هنر به آیندگان منتقل شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار