کارشناس مسئول بخش سبزی و صیفی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان با بیش از 34 هزار هکتار مزارع زیرکشت خربزه رتبه نخست کشور در این زمینه را دارد.
کد خبر: ۲۳۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 24 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، رامین ظریفیان با بيان اين مطلب، اظهار كرد: شهرستان های تربت جام، خواف، سرخس، رشتخوار و تایباد به عنوان قطب تولید این محصول در استان خراسان رضوی محسوب می شوند.

وی بيان كرد: بیشترین ارقام کشت شده این محصول از رقم های خاتونی، قیصری و محولاتی می باشد که میانگین برداشت آن در هر هکتار به 17تن می رسد.
کارشناس مسئول بخش سبزی و صیفی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به استقبال و توسعه کشت نشایی این محصول اشاره و عنوان كرد: پنج هزار و 500تا 6هزار هکتار از مزارع این استان به کشت نشایی خربزه اختصاص دارد و شهرستان های تایباد و تربت جام به ترتیب رتبه های نخست این روش کشت را دارند.
ظریفیان افزود: زود رس بودن محصول، صرفه جویی در مصر ف آب، بازار پسندی محصول و مبارزه با آفات از مهمترین مزایای کشت به روش نشایی می باشد.
وی اظهار کرد: بیش از 80 درصد خربزه استان خراسان رضوی به سایر استان های کشور ارسال می شود که در سال های گذشته بیش از دو هزار تن از خربزه شهرستان تربت جام به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد.
شهرستان تربت جام با 16 هزار و تایباد با 9 هزار هکتار سطح زیر کشت به ترتیب رتبه های اول و دوم سطح زیر کشت این محصول در استان را دارند.
برداشت خربزه همه ساله از اوایل تیر ماه آغاز و تا پایان مهر ماه ادامه دارد.
شهرستان 114هزار نفری تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: ايرنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار