منتخب مردم کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس دهم با اشاره به اینکه 700 خانواده عشایری در چاسخار زندگی می‌کنند، گفت: از دیدن وضعیت مردم این منطقه و شرایط موجود خجالت زده شدم.
کد خبر: ۲۳۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 22 May 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چرام، عدل هاشمی‌پور عصر امروز در اولین همایش توسعه پایدار شهرستان چرام با بیان اینکه بحث قانون‌گذاری و نظارت بر قانون جای خود را دارد، اظهار کرد: ما امروز باید در برابر معضلاتی که در حوزه‌های مختلف دامنگیر منطقه ماست پاسخگو باشیم.
منتخب مردم چرام در مجلس دهم، عنوان داشت: مردم چرام امروز غیر از بحث قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون از من سؤال می‌کنند که جاده چاسخار و طسوج، معدن فسفات و معادن بوکسیت سرفاریاب و تفکیک آب از سد کوثر و مارون چه شد! باید پاسخگو بود، نمی‌‌توان از کنار این‌ها عبور کرده و صرفا بحث قانون‌گذاری را مطرح کنم.
وی با اشاره به این مطلب که چرام مشکلات خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: باید مطابق با فرهنگ و مشکلاتی که در منطقه موجود است حرکت و در آن مسیر گام‌ها را هدایت کرده و فرهنگ روحیه کار و تلاش را در جامعه تقویت کنیم.
هاشمی‌پور با اشاره به 6 مصوبه، این مصوبات را پایه و اساس اولین همایش توسعه پایدار شهرستان چرام برای سال‌های آینده دانست و ابراز کرد: مردم خواهند پرسید که خروجی همایشی که مسؤولان آمدند، سخنرانی کردند و این همه هزینه شد، چه بوده و چه تغییراتی در راه‌ها، معابر، گردشگری و معادن آشکار حاصل شده است؟
منتخب مردم کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تشکیل همایش، گردهمایی‌ها و حرف زدن‌ها کافی نیست بلکه اصل اقدام و عمل است، گفت: در سال 92 مقام معظم رهبری اقتصادی مقاومتی را اشاره داشتند اما چرا امسال اقدام و عمل را اضافه کردند، چون دغدغه دارند.
وی، افزود: حرف زدن به تنهایی کافی نیست، اقتصاد مقاومتی نباید به صورت شعاری باشد، معنای اقتصاد مقاومتی این است که امروز ما در این همایش در حضور مسؤولان محترم خواسته‌ها را بیان کرده و راهکار اقتصادی ارائه دهیم.
هاشمی‌پور در ادامه به مشکلات شهرستان چرام اشاره داشت و تصریح کرد: یکی از چیزهایی که در اینجا باید مشخص شود و این اما و اگرها برای مردم شفاف شود، معدن فسفات چرام است.
وی گفت: ما نفهمیدیم معدن فسفاتی داریم یا نداریم، اگر معدن فسفات چرام توجیه اقتصادی ندارد، آنالیز و درصدش جواب نمی‌دهد، سد کوثر که توجیه اقتصادی دارد.
منتخب مردم چرام در مجلس دهم در ادامه با اشاره به اینکه 700 خانواده عشایری در چاسخار زندگی می‌کنند، عنوان داشت: از دیدن وضعیت مردم این منطقه و شرایط موجود حقیقتا خجالت زده شدم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار