مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد به وجود 18 هزار زن سرپرست خانوار در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: این زنان در صورت توجه بیشتر از سوی مسؤولان و برنامه‌ریزی بهتر قادر به خلق کارهای بزرگ در استان هستند.
کد خبر: ۲۳۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 21 May 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، فریبا رحمان‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توانمندی‌های زنان در حوزه کار و اشتغال و تولید اظهار کرد: زنان در طول دوران‌های مختلف و به خصوص در دوره بعد از پیروزی نظام جمهوری اسلامی اقدامات بزرگی انجام دادند.
مدیرکل بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد اقدامات و تلاش‌های زنان در پشت جبهه را در هشت سال دفاع مقدس ستودنی توصیف کرد و گفت: همان گونه که در کلام امام راحل و مقام معظم رهبری نیز مشاهده می‌کنیم آن بزرگواران پیروزی در دفاع مقدس را بدون حضور زنان امری غیر قابل دسترس بیان می‌فرمایند.
وی با تبریک فرا رسیدن حماسه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: در کنار این مجاهدت‌ها تعداد زیادی از زنان در دفاع مقدس به شهادت رسیدند.
رحمان‌پور در ادامه اولویت این روزهای کشور را موضوع اقتصاد و معیشت عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری سال‌های سال است که از موضوع اقتصاد و اتکای اقتصادی به درون کشور فرمان و دستور می‌دهند و در سال‌های اخیر نیز در فرمان‌های نوروزی بیش از هر چیز موضوع اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی را سرلوحه برنامه‌ها قرار داده‌اند.
این مسؤول گفت: جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی بدون همکاری و همراهی زنان در عرصه کار و تولید غیر ممکن است و جامعه باید از این توان زنان استفاده لازم را ببرد.
وی به وجود 18 هزار زن سرپرست خانوار در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: این زنان در صورت توجه بیشتر از سوی مسؤولان و برنامه‌ریزی بهتر قادر به خلق کارهای بزرگ در استان هستند.
رحمان‌پور افزود: این زنان که در نقاط مختلف استان پراکنده بوده و بیشتر آن‌ها در جامعه روستایی به سر می‌برند قادر به تولید محصولات مختلف هستند که از جمله آن‌ها پرورش گل و تولید صنایع دستی است.
وی به حضور مسؤولانی از صندوق توسعه ملی در استان اشاره کرد و گفت: در سفر این مسؤولان به کهگیلویه و بویراحمد به توان زنان سرپرست خانوار اشاره کردیم و امیدواریم که از محل منابع این صندوق، زنان کارآفرین ما بیشتر حمایت شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار