نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در پاسخ به این سوال که به نظر شما نتایج برجام برای کشور چه بوده، پاسخ جالبی داده است.
کد خبر: ۲۳۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 21 May 2016
به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، بعد از امضای تفاهم نامه برجام بین ایران وکشورهای 1+5 و فایده نداشتن این معاهده نامه به قول برخی از کارشناسان برای کشور، امروز این سئوال برای مردم تداعی می شودکه آثار برجام را از کی بپرسیم.
برجام یا همان (اقدام جامع مشترک) در زمان تصدی دکتر ظریف بر وزارت امور خارجه دولت آقای روحانی که با شعار تدبیر در پی تثبیت کردن انرژی هسته ای ایران به جهانیان بود رقم خورد، اما به قول این موضوع نه اینکه فایده ای تا الآن برای ایران نداشته بلکه باعث شده که روی آمریکا بیشتر شود و اجازه به خود دهد که دو میلیارددلار از دارایی های ایران را به نفع خود بالا بکشد.
هر چند که رئیس جمهور در سخنان خود منتقدان برجام را افرادی بی سواد و بی شناسنامه خواند و از برکالت برجام و آفتاب آن سخن به میان می آورد، اما نکاتی که در این مدت بیشتر تداعی شده تحریم های بیشتر و رفع نشدن سویئفت بانکها و حتی یاوه گویی های مقامات غربی است.
موضوعی که حتی با واکنش عراقچی، تخت روانچی ، سیف رئیس بانک مرکزی و حتی صالحی رئیس انرژی اتمی روبه رو بوده و این مسئولان بلند پایه با تمام صراحت بیان داشتند که طرف غربی (آمریکا) به تعهدات خود درقبال ایران عمل نکرده است.
اما سئوال امروز مردم از مسئولان این است که آثار و برکات برجام را از کی بپرسیم و اکسید شدن انرژی هسته ای و بتون ریزی قلب راکتور اراک که شهدای همچون احمدی روشن ها برای آن جان دادند چگونه توجیه پذیر است.
در این بین سئوال جمعی از دانشجویان و اصحاب رسانه کهگیلویه وبویراحمد از نمایندگان جدید راه یافته استان به بهارستان این بوده که آثار برجام را باید از کی پرسید.
غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا که برای دومین بار و در یک ماراتن نفس گیر و چندین ماهه توانست برای دومین بار به بهارستان راه پیدا کند و طرفدار سرشاخه های دولت تدبیر و امید در استان محسوب می شود در جواب سئوال خبرنگاران و دانشجویان که آثار برجام را باید از کی پرسید،گفت: بروید و از مردم بپرسید؟!
به نظر برخی از کارشناساسان کاهش قدرت خرید مردم ، تورم، تحریم های بسیار، منزوی شدن و ذلیل شدن در بین دولت های منطقه حتی عربستان از عواقب ناگوار برجام است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار