در نشست ستاد رفع موانع تولید، قائم‌مقام صندوق توسعه ملی از دستگاه‌های کهگیلویعه و بویراحمد انتقاد کرد.
کد خبر: ۲۳۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 19 May 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پیش از ظهر امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد یک میهمان ویژه داشت.
سید قاسم حسینی قائم‌مقام صندوق توسعه ملی که خود از فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد است در کارگروه ستاد رفع موانع تولید استان شرکت کرد و پای درد دل‌ مسؤولان استان نشست.
مسؤولان دستگاه‌های مختلف که از رکود و تورم به عنوان مشکلی مهم در کشور و استان یاد می‌کردند همه امید خود را به اعتبارات این صندوق معطوف داشتند.
در ادامه سید قاسم حسینی قائم‌مقام صندوق توسعه ملی با جمع‌بندی همه اظهارات مدیران دستگاه‌های مختلف به مطلب مهم و جدیدی اشاره کرد که طی همه سال‌های اخیر از دید مسؤولان استان پنهان مانده بود.
این مسؤول در صندوق توسعه ملی گفت: هر چه در این جلسه منتظر بودم تا مسؤولی به غیر از ریال حرفی از دلار و ارز برای توسعه استان بزند حرفی نشنیدم.
قائم‌مقام صندوق توسعه مالی گفت: منابع این صندوق ارزی و هم ریالی است که در صورت آمادگی هر استانی و وجود سرمایه‌گذار در هر دو قسمت ارزی و ریالی به استان‌ها کمک خواهیم کرد.
حسینی در همین خصوص با بیان اینکه بخش ریالی در برابر بخش ارزی منابع کمتری محسوب می‌شود، افزود: چرا نباید مدیران دستگاه‌های این استان برای توسعه و ایجاد طرح‌های جدید از منابع ارزی صندوق غافل شوند.
وی گفت: مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد بدانند که 80 درصد از منابع صندوق توسعه ملی ارزی و تنها 20 درصد از منابع این صندوق ریالی است.
قائم‌مقام صندوق توسعه مالی بیان کرد: در جلسه دیروز در هیأت مدیره صندوق توسعه ملی که همه اعضای آن کشاورز زاده و روستا زاده و عشایر زاده هستیم تصویب کردیم که با طرح‌های زیر 10 میلیون دلار که از استان‌ها به صندوق می‌آید قرارداد ببندیم.
حسینی متذکر شد: کارهای بزرگی می‌توان با منابع ارزی صندوق توسعه ملی در استان‌ها انجام داد که نمونه‌ای از آن پتروشیمی گچساران است.
وی یادآور شد: برای پتروشیمی گچساران 252 میلیون دلار در نظر گرفته شد که اگر بخواهیم آن را به ریال حساب کنیم مبلغی حدود 700 میلیارد تومان است و اگر منابع مورد نیاز به ریال بود مبلغ آن چنانی به این طرح اختصاص نمی‌یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار