کد خبر: ۲۲۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 13 May 2016




به گزارش تابناک لرستان به نقل از برنا ، معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست کشور در خرم آباد در جمع اصحاب رسانه از مهلت یک ساله به وزارت نفت برای جلوگیری از آلودگی های نفتی در استان لرستان خبر داد.

برپایه این گزارش ، ریس سازمان محیط زیست کشور گفت: لرستان یکی از استان های بسیار ارزشمند از نظر تنوع زیستی، گیاهی و جانوری است ودارای مناطق بسیار زیبا و ارزشمند مانند اشترانکوه است .

ابتکار افزود:خوشبختانه برای منطقه اشترانکوه مطالعات مدیریت منطقه از سالها قبل انجام داده ایم والان هم آن را تکمیل کرده ایم .

وی یادامه داد: این طرح در شورای برنامه ریزی و کارگروه آماش استان تصویب شده و اعتبارات خوبی در سالجاری برای مدیریت منطقه اشترانکوه برای ارتقا جنبه های حفاظتی و هم برای ایجاد زیرساختهای گردشگری با رویکرد توجه به طبیعت این منطقه در نظر گرفته شده است.

ابتکار عنوان کرد: مجموع اعتبارات اختصاص یافته در این زمینه ۴۰۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به موضوع آلودگی های زیست محیطی خطوط لوله نفت در لرستان نیزتصریح کرد: در این زمینه بارها با وزرات نفت مکاتبه کرده ایم و در کارگروه مشترکی که با محیط زیست و وزارت نفت داریم پیگیر این موضوع هستیم.

ابتکار اضافه کرد:در این کارگروه چارچوب و برنامه هایی که باید در این رابطه اجرایی شود را اعلام کرده ایم و انتظارات خود را در این رابطه گفته ایم .

وی خاطر نشان کرد:امیدواریم وزارت نفت به وظایفی که در این رابطه برای آن مشخص شده عمل کند.

ابتکار خاطر نشان کرد: زمانبدی اجرای تعهدات وزارت نفت مبتنی بر تامین اعتبارات است و در این زمینه به وزارت نفت حداکثر یک سال فرصت داده ایم که به تعهدات خود در این زمینه عمل کند.

رییس حفاظت از سازمان محیط زیست کشور با اشاره به وضعیت محیط بانان و حمایت از این قشر به خبرنگاران بیان کرد: از بین هشت نفر محیط بانی که در ابتدای دولت یازدهم دچار مشکلات بودندغیر از یک نفر بقیه محیطبانان با رضایت خانواده ها و یا اقداماتیکه انجام دادیم مشکلاتشان را در دادگاهها حل کرده ایم .

ابتکار اظهار داشت : تلاش ما بر این است که مردم را بیشتر آموزش بدهیم تاتخلف و درگیری در این حوزه کمتر اتفاق افتتد.

معصومه ابتکاربا تاکیدبر ضرورت بازنگری قوانین زیست محیطی کشور یادآور شد :طی ۱.۵ سال بوده که چهار لایحه "حفاظت از تالابها"، "حفاظت از خاک"، "هوای پاک" ولایحه " ارزیابی زیست محیطی "از طرف دولت به مجلس ارائه شده بود که متاسفانه لایحه ارزیابی در مجلس نهم در کمال تاسف و تعجب رد شد ولی سه لایحه دیگر هنوز در نوبت بررسی است.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشوردهمچنین بیان داشت: در حال حاضر دولت در حال تهیه و تدوین لایحه مقابله با حیوان آزاری است ودر زمینه های مختلف مشغول تکمیل و تنظیم آئین نامه ها و قوانین مد نظر ومورد نیاز حفظ محیط زیست کشورهستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار