با ارسال یادداشتی توسط مدیر شبکه بهداشت باشت:
متاسفانه در مراسم تدفین,ترحیم ،یادبود،بازگشت زائرین و…..در این استان شاهد هدررفت بسیار بی رویه و غلط منابع مالی خانواده هاو بخصوص آسیب رساندن به سلامت شخصی و اجتماعی شهروندان هستیم.
کد خبر: ۲۲۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹ 12 May 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت با ارسال یادداشتی از امام جمعه این شهر خواسته که از تریبون نماز جمعه و همچنین کمک گرفتن از نماینده ولی فقیه در استان نسبت به منسوخ کردن برخی سنت های غلط محلی چاره اندیشی کند.
متن این یاد داشت به شرح زیر است:
 بسمه تعالی

محضرمبارک حجت الاسلام والمسلمین عبودی
امام جمعه فرهیخته و دلسوز شهرستان باشت
با سلام و احترام
همواره در گذر زمان،از رنگ و بوی سنت های دیرین کاسته میشود،بطوریکه بعضی سنتها به فراموشی سپرده خواهند شد.در این بین حذف بعضی سنت ها به صلاح جامعه بوده آثارماتقدم و ماتاخر فراوانی دارد.
متاسفانه در مراسم تدفین,ترحیم ،یادبود،بازگشت زائرین و…..در این استان شاهد هدررفت بسیار بی رویه و غلط منابع مالی خانواده هاو بخصوص آسیب رساندن به سلامت شخصی و اجتماعی شهروندان هستیم.
به طور مثال نصب بنر تسلیت و تبریک در مراسم عزا شادی مردم به معظل زیست محیطی تبدیل شده است و تقریبا تمام این مواد در طبیعت رها شده که نیاز به زمان حداقل چهارصد ساله جهت تجزیه دارد.
لذا از حضرتعالی استدعا دارم درخصوص این معضل اجتماعی از طریق مشورت با صاحبنظران به خصوص نماینده معظم ولی فقیه در استان چاره اندیشی نمایید تا ان شاالله همانند حذف سیگار وقیلیان از مراسم عزا و شادی این استان شاهد حذف این سنت و جلوگیری از هدررفت منابع مالی و جلوگیری از آسیب به طبیعت و محیط زیست نسل آینده باشیم.

ارادتمندشما

کریم رضائی
مدیرشبکه بهداشت ودرمان شهرستان باشت
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اسماعیل زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
متاسفانه بیشتر سنت های اقوام ایرانی در کل هدر می رود بدون اینکه ریشه ای نافذ اسلامی یا انسانی داشته باشد. اکنون دیگر ظلمت طاغوت شکسته که مسلمانی در خرافگی میدید. بهتر است تمام نمایندگان ولایت فقه و دیگر متولیات فرهنگی اجتماعی ودینی همت غمارند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
سلام ریس جمهور،من دیگه از زندگی سیر شدم توی ۳۰سالگی چون ،نه مدرک لیسانس و کارت پایان خدمت بدردم نخورد،بیکار شدم پول نان هم ندارم، چند روز با این وضع اقتصاد و گرانی مصالح ساختمانی،کارگری هم نیست،نه دیگه آرزو ازدواج دارم نه خانه و ماشین دار شدن،فقط کمکم کن شاغلم بشم یا بیشتر از این گرسنگی نکشم.شماره تماس من......._شماره عابربانک سپه........ ...... هستم.دیگه روانی شدم بس به هیچ هدفم نرسیدم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار