برترین دانشگاه هنر ایران در اصفهان

تابناک: رئیس دانشگاه هنر اصفهان گفت: این دانشگاه موفق به کسب رتبه نخست و برتر در میان دانشگاههای دولتی هنر کشور شده است.
کد خبر: ۲۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ 14 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، فرهنگ مظفر افزود: این دانشگاه در آخرین ارزیابی صورت گرفته توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در اسفند 93 بالاترین امتیاز و رتبه را در میان دانشگاه های دولتی هنر کشور کسب کرد.

وی با بیان اینکه این ارزیابی در پنج محور وجهه بین المللی، امکانات و تسهیلات، فعالیت های اجتماعی و اقتصادی، پژوهش و آموزش صورت گرفته است، اظهار کرد: این پنج محور اصلی دارای 25 شاخص زیرمجموعه است.

وی امتیاز کسب شده برای دانشگاه هنر اصفهان در این ارزیابی را 100 اعلام و اضافه کرد: امتیاز دانشگاه هنر تهران با رتبه دوم 82.3 است.

مظفر خاطر نشان کرد: دانشگاه هنر اصفهان در سالهای 90 و 91 نیز در بخش آموزش رتبه نخست دانشگاه های دولتی کشور را کسب کرد.

رئیس دانشگاه هنر اصفهان این موفقیت ها را مرهون توسعه متوازن این دانشگاه در سال های اخیر دانست و گفت: دانشگاه از سال 1385 برنامه ریزی ویژه ای برای توسعه در بخش های آموزش، پژوهش، دانشجویی، فرهنگی و کاربری نیروی انسانی و رسیدن به استانداردهای آموزش عالی انجام داد.

وی افزود: ما در این توسعه باید تعداد دانشجویان، گروه های آموزشی و اعضای هیات علمی و کیفیت آموزش را ارتقا می دادیم.

این استاد دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه اکنون به ازای هر 19 دانشجو، یک کارمند در این دانشگاه فعال است این سرانه را مطلوب خواند و تصریح کرد: 75 درصد از استادان این دانشگاه نیز دارای مرتبه علمی استادیار و دانشیار و مابقی مربی هستند.

رئیس دانشگاه هنر اصفهان، وجود استاد مربی در این دانشگاه را طبیعی خواند و گفت: بدلیل نوع کار و رشته های ما و تاکید بر مهارت و تخصص در آن استفاده از مربی برای گروه های هنر مانعی ندارد.

مظفر خاطر نشان کرد: در سال 1385 این دانشگاه حدود 700 دانشجو، 30 استاد ( شامل پنج استادیار و 25 مربی ) در پنج رشته مقطع کارشناسی و سه رشته مقطع کارشناسی ارشد داشت.

مظفر، افزایش رشته ها و راه اندازی دانشکده ها و رشته های جدید مانند اقتصاد هنر و کارآفرینی در هنر را از دیگر اقدامات این دانشگاه در توسعه متوازن آن خواند.

وی گفت: اکنون این دانشگاه دارای 53 رشته شامل 16 رشته کارشناسی (30 درصد)، 24 رشته کارشناسی ارشد ( 45 درصد) و 13 رشته دکترا (15 درصد ) است.

رئیس دانشگاه هنر اصفهان تعداد دانشجویان در مقاطع مختلف را یکهزار و 700 نفر کارشناسی، یک هزار دانشجو در کارشناسی ارشد و 300 نفر دکترا اعلام کرد.

رئیس دانشگاه هنر اصفهان درصد قبولی دانش آموختگان کارشناسی این دانشگاه در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاههای دولتی در پنج سال اخیر را 65 تا 80 درصد اعلام و اظهار کرد: این درصد بالا نشاندهنده موفقیت آموزشی و پژوهشی در دوره کارشناسی است.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با ارائه رتبه بندی های مختلف، شاخص ها و معیارهای جامع، کلیه نیازهای جامعه دانشگاهی را در نظر می گیرد.

این پایگاه در راستای تحقق سیاست های کلان علم و فناوری ابلاغی رهبر معظم انقلاب، کار رتبه بندی دانشگاه های برتر کشورهای جهان اسلام را انجام می دهد.

حدود 600 دانشگاه و موسسه پژوهشی برتر در 50 کشور اسلامی بر اساس شاخص ها و استانداردهای بین المللی در پایگاه مورد سنجش و رتبه بندی قرار می گیرد.

دانشگاه هنر اصفهان ابتدا با نام «دانشکده پردیس اصفهان» از سال 1355با هدف تربیت نیروهای متخصص در زمینه حفظ و نگهداری آثار و ابنیه تاریخی تأسیس شد.

این دانشکده به مرور زمان گسترش یافت و در سال 1379 با دایر کردن رشته های مختلف هنرهای تجسمی و معماری، معماری و مرمت بعنوان دانشگاه هنر اصفهان به کار ادامه داد.

این دانشگاه دارای حدود سه هزار دانشجو و 105 عضو هیات علمی در شش دانشکده معماری و شهرسازی، مرمت، هنرهای تجسمی و کاربردی، کارآفرینی و اقتصاد هنر، صنایع دستی و هنر ادیان و تمدنهاست.

سایر دانشگاه های دولتی هنر کشور، دانشگاه هنر تهران و دانشگاه هنر اسلامی تبریز است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار